آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اگر فردی حرفی برخلاف مصالح دین و اسلام در تریبون عمومی ملی بگوید، به طور حتم در دنیا پخش می شود و این می تواند مشکلاتی برای کشور و نظام ایجاد کند؛ نمی شود با ببخشید، کار را سرپوشانی کرد.

به گزارش جماران؛ آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: در صدا و سیما باید دقت شود تا هر سخنی از تریبون ملی منتشر نشود که فردا برای نظام و رهبری دردسر شود؛ این تریبون باید مرکز نشر معارف دینی باشد.

وی روز پنجشنبه در دیدار محمد حسین ظریفیان، معاون پژوهشگاه صدا و سیمای قم و مدیران پژوهش های اسلامی صدا و سیما، افزود: در صدا و سیما اتاقی برای کنترل سخنران و مقاله ها راه اندازی شود تا گوینده هر سخنی را از طریق این تریبون عمومی نگوید.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: سخنرانی هایی که در صدا و سیما پخش می شود، بر اساس ضابطه و قواعد خاص باشد تا هر چیزی در تریبون گفته نشود.

وی گفت: اگر فردی حرفی برخلاف مصالح دین و اسلام در تریبون عمومی ملی بگوید، به طور حتم در دنیا پخش می شود و این می تواند مشکلاتی برای کشور و نظام ایجاد کند؛ نمی شود با ببخشید، کار را سرپوشانی کرد.

وی گفت: قرار است رادیو اربعین راه اندازی شود که قطعا اثرگذاری آن بسیار زیاد است؛ به همین دلیل باید تلاش کنید این مرکز رسانه ای در راه دین و منفعت رسانی به اسلام و ارزش های اخلاقی قدم بردارد.

این مرجع تقلید با بیان این که حفظ صدا و سیما بسیار سخت است، اضافه کرد: اگر این مرکز فعالیتش درست و بر اساس ارزش های دینی باشد، سایر فعالیت ها در مسیر درست قرار خواهد گرفت؛ چون این مرکزی است که قابل استفاده برای همه است.

وی افزود: خدمت در رسانه و صدا و سیما با ارزش و مسئولیت آن بسیار سنگین است و صدا وسیما دانشگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.