نظر استاد شهید مطهری در باره هر مساله اسلامی، آینه اسلام ناب محمدی(ص) است که با دلیل استوار و عبارات رسا و زیبا بیان کرده است.

به گزارش جماران؛ کتابهای مناسب استاد شهید آیت الله مطهری برای مطالعه در محرم و صفر عبارتند از:

 

حماسه حسینی(دو جلد):

این کتاب مجموعه‌اى است دوجلدى که جلد اول آن شامل سخنرانیها و جلد دوم مشتمل بر نوشته‌ها و یادداشتهاى استاد شهید مطهری درباره حادثه کربلاست. عناوین سخنرانیهاى جلد اول به ترتیب عبارتند از: حماسه حسینى، تحریفات در واقعه تاریخى کربلا، ماهیت قیام حسینى، تحلیل واقعه عاشورا، شعارهاى عاشورا، عنصر امر به معروف و نهى از منکر در نهضت حسینى، عنصر تبلیغ در نهضت حسینى. مطالب جلد دوم که به مرور ایام نگاشته شده از نظر اجمال و تفصیل متفاوت مى‌باشد، به طورى که برخى از آنها به صورت یک مقاله است و برخى دیگر چند سطرى بیش نیست و در موارد اندکى، مطلب با اشاره بیان شده است.

hemase-hoseyni-1-jadid_1199

ماهیت قیام حسینی:

این کتاب،‌ فصل سوم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

در این کتاب عوامل سه گانه موثر در قیام امام حسین علیه السلام یعنی امتناع از بیعت، دعوت مردم کوفه و امر به معروف و نهی از منکر بیان شده و عامل اصلی عامل امر به معروف و نهی از منکر و منطق شهید در این راه معرفی گردیده است.

8222

عنصر حماسه در نهضت حسینی:

این کتاب، فصل اول کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

در این کتاب دو چهره حادثه کربلا یعنی چهره مظلومیت و تراژدی و چهره حماسی این حادثه ترسیم شده و این نکته متذکر شده است که ما معمولا تنها به چهره تراژدیک این حادثه توجه داریم و کمتر به چهره حماسی آن می پردازیم.

onsor-hemase-dar-nehzat-hoseyni_1211

تحریفات در واقعه تاریخی کربلا:

این کتاب، فصل دوم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

 در این کتاب معنی تحریف و انواع آن بیان شده، سپس به عوامل تحریف پرداخته شده، آنگاه تحریفات معنوی حادثه کربلا مورد بحث واقع شده و در پایان وظیفه ما در برابر تحریفها بیان شده است.

0_439

تحلیل واقعه عاشورا:

این کتاب، فصل چهارم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

در این کتاب واقعه عاشورا با توجه به ریشه های آن از زمان پیامبر اسلام و فعالیت حزب اموی در تمام این دوران و با عنایت به روشن بینی امام حسین علیه السلام تحلیل تاریخی شده است.

tahlil_440

عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی:

این کتاب، فصل ششم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

در این کتاب ابتدا عوامل موثر در نهضت حسینی بیان شده و سپس ارزش هر یک از عوامل، ارزیابی شده است. سپس بحث مستوفایی درباره اصل امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته و آنگاه کارنامه ما در این اصل مهم اسلامی بررسی شده است.

499

عنصر تبلیغ در نهضت حسینی:

این کتاب، فصل هفتم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

در این کتاب درباره این عناوین بحث شده است: معنی تبلیغ، وسائل و ابزار پیام رسانی، روش تبلیغ، روشهای تبلیغی نهضت حسینی، حادثه کربلا تجسم عملی اسلام، نقش اهل بیت سیدالشهدا در تبلیغ نهضت حسینی، شرایط مبلغ و تاثیر تبلیغی اهل بیت امام(ع).

photo_2017-12-13_20-39-44_1057

 

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه استاد شهید مطهری (این آدرس) نسخه چاپی این آثار را سفارش داده و در سراسر ایران دریافت و یا نسخه الکترونیکی را دانلود نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.