واردات نفت خام هند از ایران در پنج ماه ابتدایی سال گذشته 9 میلیون تن بوده که در سال جاری به 13 میلیون تن رسیده است. درآمد ایران از فروش نفت به هند از سه میلیارد دلار در سال گذشته به شش میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری انرژی جهان، گزارش داد که واردات نفت هند از ایران در پنج ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 43 درصدی مواجه بوده است.

با توجه به تحریم های شدید آمریکا علیه ایران، واردات نفتی هند از ایران در ماه گذشته افزایش 43 درصدی داشته و میزان واردات نفتی این کشور به دو میلیون بشکه رسید. 

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام هند از ایران در پنج ماه ابتدایی سال گذشته 9 میلیون تن بوده که در سال جاری به 13 میلیون تن رسیده است. درآمد ایران از فروش نفت به هند از سه میلیارد دلار در سال گذشته به شش میلیارد دلار افزایش یافته است. 

روزنامه اکونومیک تایمز هند در هفته گذشته طی گزارشی عنوان کرد، از آبان ماه با آغاز تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، پالایشگاه های هند هزینه خرید نفتی خود از ایران را به صورت روپیه پرداخت خواهند کرد. همچنین دولت هند طرح توقف خرید نفت از ایران را برای ایمن ماندن در برابر تهدیدات آمریکا نسبت به خرید نفت از ایران نیز مطرح کرده است. 

در حال حاضر پالایشگاه های هند از طریق بانک دولتی (SBI) هند و بانک ایرانی اروپایی مستقر در آلمان هزینه خریدهای نفتی خود را به واحد یورو به ایران پرداخت می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.