امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت و به خود پرداختن نیست. بانک مرکزی باید بداند که در عرصه جنگ اقتصادی باید با شجاعت، درایت و عقل عمل کند و مردم همراهی کنند. امروز روز احتکار نیست. والله کسی که احتکار می کند مانند کسی است که در عاشورا آب را بر سیدالشهدا(ع) می بندد.

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حرم مطهر امام خمینی با حضور مردم عزادار، اعضای بیت امام راحل، معاون اول رییس جمهور و جمعی از علما و شخصیت های سیاسی برگزار شد.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امروز مسئولان و مردم ما در معرض یک امتحان بزرگ قرار دارند، گفت: امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت و به خود پرداختن نیست. بانک مرکزی باید بداند که در عرصه جنگ اقتصادی باید با شجاعت، درایت و عقل عمل کند و مردم همراهی کنند. امروز روز احتکار نیست. والله کسی که احتکار می کند مانند کسی است که در عاشورا آب را بر سیدالشهدا(ع) می بندد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم عزاداری شب تاسوعای حرم مطهر امام خمینی(س) با بیان اینکه آمدن انسان به این جهان برای شرکت در آزمون های فردی و اجتماعی است، گفت: آزمون الهی دو گونه فردی و گاهی در حوزه جامعه است؛ یعنی جامعه به هویت اجتماعی خود مورد آزمون قرار می گیرد. البته افراد مؤثر هستند اما امتحان جمعی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جوامعی که در قرآن ذکر امتحان آنها به میان آمده بسیار فراوان هستند. یکی از اقوامی که بسیار مورد توجه قرار گرفته بنی اسرائیل است که در مقطعی در آزمون پیروز شد و به موسی(ع) ایمان آورد. همین قوم بنی اسرائیل در آزمون های بعدی رفوزه می شوند و نمی توانند شکر نعمت الهی را به جای بیاورند. ثروتمندان آنها راه رباخواری را در پیش می گیرند. علمای آنها راه انحراف، عوام فریبی و تحریف حقایق دین را در پیش می گیرند. وای به روزی که عالمان یک دین از مسیر خدا منحرف شوند. آنان راهزنان با چراغ خواهند بود.

وی تصریح کرد: علمای بنی اسرائیل احکام نورانی تورات را تحریف و به نفع خود تفسیر کردند، به نفع دنیای خود تغییر دادند و آیین ناب موسی(ع) را به دینی خرافی و دور از پرستش خداوند متعال تحریف کردند. در سایه این بی تفاوتی مردم عادی هم آرام آرام از مسیر مقاومت دست برداشتند. نتیجه آن شد که این جمعیت نجات یافته به جایی رسیدند که مهر ذلت بر پیشانی آنها زده شد و 40 سال آواره شدند.

انصاری با اشاره به اینکه قوم لوط، ثمود، عاد و دیگر اقوام گذشته نیز مورد امتحان قرار گرفتند که در مسیر انبیاء بعصا موفق و بعضا ناموفق بودند که قرآن سرنوشت آنها را بیان کرده است، افزود: مسلمانان صدر اسلام با اخلاص و ایمان در خدمت پیامبر(ص) و آموزه های آسمانی او قرار گرفتند و با فداکاری توانستند از جهنم بت پرستی، جهالت و اختلاف به بهشت برادری و برابری و فضائل اخلاقی در قالب مدینه فاضله پیامبر(ص) برسند. اما با کمال تأسف در آزمون های بعدی نتوانستند عوامل پیروزی و عزت گذشته خویش را که وحدت و انسجام در  زیر پرچم رهبر الهی بود، حفظ کنند و دچار انواع آسیب های فردی و اجتماعی گشته تا آنجا که حکومت عدل محمدی و علوی(ع) که برای مردم و در خدمت مرد بود تبدیل به پادشاهی موروثی و استبدادی بنی امیه و بنی عباس شد که تا امروز آثار شوم آن را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از بزرگترین آزمون های تاریخ بشر کربلا است، گفت: ملت ایران در 40 سال گذشته در معرض آزمون های بزرگی قرار گرفت که با لطف خداوند به خوبی برآمد. آزمون سال 57 مردم ایران کار کارستانی کردند. البته رهبر این انقلاب هم مثل جدّش پیامبر(ص) مورد آزمون های بزرگی قرار گرفت و 60 سال بر همه جلوه های منیت پیروز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم ایران یکپارچه متحد شدند، اختلافات را کنار گذاشتند، سطحی نگری را کنار گذاشتند، ارتجاع دینی را عقب زدند و زیر بیرق حسین(ع) و منطق انقلاب ایستادند؛ نه با منطق ذلت و سازش. آزمون های این ملت یکی پس از دیگری با موفقیت انجام شد. دوران دفاع مقدس آزمون بزرگی بود. مردم ایران در عرصه ای شبیه کربلا در برابر صدام هشت سال مقاومت کردند. امکانات صدام و صدامیان در برابر مردم ایران مثل یزید و یزیدیان در برابر امام حسین(ع) بود. ما را در تحریم نان، دارو و همه تحریم ها گذاشتند و دشمن ما را به همه چیز تجهیز کردند اما ملت ما پیروز بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه امروز ایران، انقلاب و ملت ایران در آزمونی مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته است، گفت: در آزمون های بزرگ قبل از مردم رهبران و مسئولان در معرض آزمون هستند که چگونه جامعه را با سر انگشت تدبیر، عقل، برنامه ریزی درست، ایستادن، شجاعت، عدالت و صداقت رهبری می کنند. رهبر یک گروه کوهنورد مسیرها را شناسایی می کند و گاهی ممکن است به دلیل خطرات جدید توقف، برگشت و تغییر مسیر دهد.

انصاری تأکید کرد: مسئولان کشور امروز در معرض یک آزمون بزرگ هستند. باید تجربه همه گذشتگان، صداقت امام و مردان دیگر و انسان های فداکار و دلسوز مثل مرحرم حاج احمد آقا، حاج آقا مصطفی و آیت الله هاشمی رفسنجانی الگوهای مدیران ما بودند وهستند. امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت و به خود پرداختن نیست. بانک مرکزی باید بداند که در عرصه جنگ اقتصادی باید با شجاعت، درایت و عقل عمل کند و مردم همراهی کنند. امروز روز احتکار نیست. والله کسی که احتکار می کند مانند کسی است که در عاشورا آب را بر سیدالشهدا(ع) می بندد.

وی افزود: چطور ممکن است ملتی بخواهد در عرصه مقابله با دشمنان قسم خورده ای مثل آمریکا، اسرائیل، عربستان و همپیمانانشان موفق شود اما مثل شرایط عادی باشند؟! نمی شود گران فروشی، پارتی بازی، رشوه خواری، بیکاری و کمکاری باشد و بعد انتظار نصرت الهی هم داشته باشیم. مردم هم باید همچون گذشته به صحنه بیایند. ما امروز در دو حوزه جنگ اقتصادی و تبلیغاتی درگیر هستیم. اگر تا دیروز فقط ما می گفتیم، امروز اربابانشان هم می گویند 1500 نفر منافقی که دستشان به خون این ملت آلوده است در یک اردوگاه در یک کشور اروپایی نشانده اند و شب و روز کارشان این است که در فضای مجازی علیه مردم و مسئولان ایران و امید و اقتصاد مرتب سمپاشی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با کمال تأسف عده ای هم در داخل یا آگاهانه در اردوگاه آنان هستند و یا نادانسته در فضای مجازی پر هرج و مرج آشفته بازاری را درست کرده اند؛ حس ناامنی، بی اعتمادی، بدبینی، بزرگنمایی مشکلات. سخن من به این معنا نیست که ما در کشور مشکل نداریم. سخن من به این معنا نیست که از کسانی که دستشان به خون یا مال مردم آلوده است دفاع کنم. بحث این است که هوشیار باشیم؛ به درستی موقعیت را بشناسیم تا از این پیچ دشوار عبور کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.