پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ژاپن امیدوار به حفظ روابط با ایران است و انتظار می‌رود همکاری‌های تجاری و اقتصادی آینده دو کشور در نشست احتمالی پیش رو مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری کیودو روز یکشنبه به نقل از منبعی آگاه در دولت ژاپن نوشت که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور در تدارک دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

این منبع آگاه به کیودو گفت که ژاپن امیدوار به حفظ روابط با ایران است و انتظار می‌رود همکاری‌های تجاری و اقتصادی آینده دو کشور در نشست احتمالی پیش رو مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد، نخست وزیر ژاپن در این دیدار که برای ششمین سال متوالی انجام می‌شود، از روحانی خواهد خواست که ایران به اجرای تعهدات برجامی خود ادامه دهد.

به گفته این منبع، موضوع صادرات نفت ایران به ژاپن و فشارهای اقتصادی آمریکا هم از جمله دیگر مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) در نیویورک آغاز به کار خواهد کرد.

کیودو نوشت که همزمان با برنامه ریزی دیدار سران دو کشور، «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن هم در حال بررسی سفر به ایران در اواسط ماه اکتبر (مهر - آبان) در صورت حفظ سمت خود پس از تغییرات آتی کابینه این کشور است. 

به گفته این رسانه، چنانچه آبه بار دیگر به عنوان رهبر حزب لیبرال دمکرات انتخاب و در سمت نخست وزیری ابقا شود، تغییراتی در ترکیب کابینه خود ایجاد خواهد کرد.

ژاپن که از جمله واردکنندگان نفت ایران است، طی ماه‌های گذشته به دنبال مستثنی شدن از تحریم‌های نفتی آمریکا بوده است.

اخیرا آژانس بین المللی انرژی در گزارشی، با بررسی پیامد وضع تحریم‌ها بر بازار جهانی نفت، هشدار داده بود که این اقدام می تواند مشکلی جدی برای حفظ تولید در سطح فعلی ایجاد کند.

این نهاد نوشته بود که این تحریم‌ها «می تواند به قیمت از دست رفتن ظرفیت کافی برای تولید مازاد منجر شود» و «چشم انداز بازار را تحت تاثیر قرار دهد».

در صدر کشورهای مخالف با سیاست‌های آمریکا، چین و هند به عنوان دو خریدار بزرگ نفت ایران هستند که گفته‌اند از تحریم‌ها علیه تهران پیروی نخواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.