سرهنگ قدرت الله کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار در بخش های مختلف جشنواره شامل دلنوشته، عکس، خاطره، متن ادبی، شعر، کلیپ تولید شده در تلفن همراه شرکت داده شدند.
وی یادآورشد: بعد از بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه در چهار بخش 12 نفر به عنوان صاحبان آثار اول تا سوم و اثر سه نفر دیگر نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شده اند.
کریمیان گفت: نخستین جشنواره ره آورد سرزمین نور روز دوشنبه با حضور جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور و صاحبان آثار برگزیده برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را آشنایی عامه مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان که زمان جنگ را درک نکرده اند با فرهنگ شهادت و نهادینه کردن فرهنگ جهاد و ایثار است.
وی ایجاد تحول عمیق در باورها و افکار زائران راهیان نور را از دیگر اهداف اعزام اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان و دانش جویان به مناطق جنگی عنوان و اضافه کرد: باید این تحول و باورها به گونه ای باشد که تا مدت های مدید آثار ارزنده خود را در رفتار و افکار بازدیدکنندگان برجای بگذارد.
کریمیان افزود: استان ایلام در سال گذشته مقام نخست کشور در زمینه اعزام کاروان های راهیان نور دانش اموزی به مناطق عملیاتی استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه را از آن خود کرد و نزدیک به 11 هزار نفر دانش آموز به یادمان ها و مناطق عملیانی این استان ها اعزام شدند.
وی گفت: در مجموع سال گذشته 24 هزار نفر از اقشار مختلف مردم و محلات عازم مناطق جنگی داخل و خارج استان ایلام شدند که از این تعدادسه هزار نفر را دانشجویان تشکیل دادند.
وی با مطلوب خواندن وضعیت استان ایلام در زمینه اعزام اقشار مختلف مردم، دانش آموزی و دانشجویی به مناطق و یادمان های عملیاتی تاکید کرد: استان ایلام در این زمینه جزء استان های برتر کشور است.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام یادآور شد: در بازه زمانی یک اردیبهشت ماه سال گذشته تا اول اردیبهشت ماه امسال 210 هزار نفر زائر در قالب کاروان های راهیان نور یا انفرادی و گروهی به از نقاط مختلف کشور از یادمان های راهیان نور استان ایلام بازدید داشته اند و در این مدت 60 هزار نفر نیز در اقامتگاه های استان اسکان داشته اند.
وی گفت: امسال نیز از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون 30 هزار نفر از اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان استان ایلام از یادمان های جنوب استان و تعدادی از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازدید داشته اند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت مناطق جنگی و عملیاتی استان ایلام میزبان 15 هزار زائر از سراسر کشور بوده است.
به گزارش ایرنا، نقطه ایثار (قلاویزان)، شرهانی، میمک، سه راهی جندالله، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) از جمله مهمترین یادمان های به جای مانده از جنگ تحمیلی در 430 کیلومتر نوار مرزی استان ایلام است.

7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.