به گزارش ایرنا، سردار الله ‌نور نورالهی شامگاه شنبه در آئین بزرگداشت یادواره شهدای حماسه تنگه کوشک ایوان اظهار داشت: حمله رژیم بعث به تنگه کوشک در پنجم مردادماه سال 67 به دفاع و پشتیبانی از عقبه عملیات منافقین در اسلام آباد برای محاصره استان ایلام صورت گرفت و شکست این عملیات توسط رزمندگان ایلامی و مردم شجاع ایوان موجب شد منافقان نیز در عملیات مرصاد در کمین نیروهای رزمنده ایرانی قرار گرفته و شکست بخورند.
وی افزود: رزمندگان اسلام و بسیج مردمی شهرستان ایوان در این روز تاریخی با تمام توان آنچنان حماسه‌ای آفریدند که یورش تانک‌ها و گردان‌های زرهی رژیم بعث عراق را در تنگه کوشک با شکست مواجه و یکی از ماندگارترین حماسه دوران دفاع مقدس را رقم زدند.
مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع)، حماسه تنگه کوشک شهرستان ایوان را از ماندگار‌ترین حماسه دوران دفاع مقدس نام برد و یادآور شد: مقاومت شجاعانه مردم ولایتمدار ایوان در سارات سومار و تنگه کوشک از ماندگارترین صحنه‌های جنگ تحمیلی است، تاریخ دوران دفاع مقدس خود شاهد است که مردم این استان در تنگه کوشک چه جوانانی را تقدیم خاک وطن کرد تا امروز امنیت آن برای مردم ایران باقی بماند.
سردار نوراللهی تاکید کرد: تنگه کوشک میدان رزم علیه دشمن و نمایش دفاع مردانه ، وحدت و برادری در وقت نبرد بین ارتش، سپاه و مردم بود که همه با هم برای یک هدف و آن هم شکست دشمن می‌ جنگیدند.
وی اضافه کرد: شهرستان ایوان نماد ایثار و شهادت است که در تمام دوران دفاع مقدس فرزندان این مرز و بوم از شمال ‌غرب تا جنوبی ‌ترین نقطه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و شهدای گرانقدری چون شهیدان جاسم امامی و بندر اسدی و دیگر شهدای این خطه را تقدیم این انقلاب کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ایوان نیز در این آئین گفت: با توجه به اینکه در زمان جنگ تحمیلی، استان ایلام در گستره‌ بسیار وسیعی با کشور عراق هم مرز بود، جوانان شجاع و دلیر ما با رشادت‌ ها و دلاوری ‌های خود و با وجود کمترین امکانات و مشکلات عدیده نظامی هشت سال در مقابل رژیم بعثی مبارزه کردند که هرکدام خود حماسه‌ای است و برای هر کدام از ما مایه‌ی مباهات است.
ستار رستمی افزود: شهرستان ایوان قطعه ‌ای از پازل ایثار و شهادت جمهوری اسلامی ایران است که در تمام طول جنگ حق علیه باطل فرزندان این مرزو بوم چه در شمال‌غرب و چه در جنوبی‌ترین نقطه از یورش ارتش بعث به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شهدای برومند این خطه را تقدیم انقلاب کردند.
پنجم و ششم مردادماه سال 67 سالروز حماسه ای غرور آفرین است، عملیاتی که در آن غیورمردان شجاع مردم ایوان، ارتفاعات تنگه کوشک را از محاصره رژیم بعث عراق آزاد و افتخار دیگری را در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت کردند.
شهرستان ایوان در 35 کیلومتری ایلام واقع شده و 55 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس 364 شهید، یک هزار و 237 جانباز و 28 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.