به گزارش ایرنا، رضا نصری روز چهارشنبه در جشن ملی مهارت اظهار داشت: رکن اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در این قالب هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مراکز دولتی و خصوصی این استان به متقاضیان جویای کار ارائه می شود.
وی افزود: در بخش دولتی 14 مرکز ارائه آموزش های فنی و حرفه ای فعال است که بیش از 250 حرفه شغلی را به متقاضیان جامعه هدف آموزش می دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام تاکید کرد: در بخش خصوصی نیز 258 آموزشگاه آزاد وجود دارد که از این تعداد 150 واحد فعال و به متقاضیان آموزش های لازم را فرا می دهند.
نصری یادآور شد: سال گذشته در بخش دولتی 920 هزار دوره آموزشی برگزار شد که در این مدت 2 میلیون و 450 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای به متقاضیان ارائه شد.
وی گفت: همچنین در مدت یاد شده (سال گذشته) در بخش خصوصی یک میلیون و 360 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای 6 هزار و 13 نفر برگزار شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام ادامه داد: امسال نیز در بخش دولتی 630 هزار نفر ساعت و در بخش دولتی 372 هزار نفر ساعت و در مجموع یک میلیون و 2 هزار نفر ساعت آموزش های فنی حرفه ای به متقاضیان ارائه شده است.
نصری بر تمرکز دولت بر اشتغال آفرینی پایدار در کشور تاکید کرد و افزود: دولت برای حمایت از اشتغال در حوزه‌های مختلف برنامه ‌هایی را در دستور کار دارد که موضوع مهارت آموزی یکی از برنامه‌های است که با جدیت پیگیری می ‌شود.
وی از ارائه تسهیلات به متقاضیان جویای کار با نرخ سود پائین خبر داد و اضافه کرد: برای جذب تسهیلات ارائه شده می طلبد متقاضیان طرح های مورد نظر خود را ارائه و در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این آئین گفت: با توجه به نقش آموزش فنی و حرفه ای در تربیت افراد برای توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی این امر باعث افزایش مهارت ها و دانش لازم افراد می شود.
زهرا همتی افزود: کسب یک مهارت از سوی هر عضو جامعه امروزی ضروری است، برای توسعه آموزش های مهارتی باید اطلاع رسانی و جلب مشارکت برای آموزش گسترش یافته تا همگان بتوانند از این امکانات مراکز آموزشی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی باید به دغدغه همگانی تبدیل شود، تاکید کرد: مهارت یکی از نیازهای اساسی هر فردی است و در این خصوص فارغ از توجه به مقوله اشتغال ، هر فرد باید به یک مهارت مجهز شود.
در این آئین از مربیان، مدیران و کارآفرینان حوزه مهارت در استان تجلیل شد.
یکم تیر تا پنجم مرداد ماه به نام هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.