طیار فیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 52 میلیارد و 650 میلیون ریال برای اجرای این طرح ها از محـل صـندوق توسـعه هزینه می شود.
وی افزود: یه منظور تجهیز اراضـی کشـاورزی این شهرسـتان به سیستم های نوین آبیاری، این 6 پروژه شبکه آبیاری تحت فشار در بخش های مرکزی و ماژین اجرایی خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تاکید کرد: بـا اجرای این پروژه هـا 438 هکتار از اراضـی کشاورزی این شهرسـتان تحت پوشـش سیسـتم های نوین آبیاری قرار می گیرد.
فیلی اضافه کرد: 300 خـانوار بهره بردار با عملیاتی شـدن این طرح ها تحت پوشش این شبکه ها قرار خواهد گرفت و اشتغالزایی 120 نفر نیز فراهم می شود.
وی یادآور شد: از جمله مزایای سیسـتم های نوین آبیاری تحت فشار بهبود مدیریت آب در مزرعه، کاهش استفاده از آب های زیر زمینی ، افزایش 2 برابری عملکرد تولید در واحد سـطح، افزایش راندمان آبیاری و کاهش هزینه های تمام شده تولید محصول است و در مجموع با اجرا و عملیاتی کردن اینگونه طرح ها، گام مثبتی در راسـتای اسـتفاده بهینه از منابع آبی صورت می گیرد.
سالانه ١٩٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان دره شهر تولید و روانه بازار مصرف می شود.
دره شهر دارای 16 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت است و بیش از هشت هزار بهره بردار کشاورزی در این شهرستان مشغول به کار هستند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.