احمد محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: انگور یاقوتی از تاکستان های این شهرستان همه ساله از اواسط خرداد آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.
وی مجموع سطح زیر کشت انگور یاقوتی در تاکستان های شهرستان سیروان را 118 هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتـار بیش از سه تن انگور برداشت گردد.
مدیر جهاد کشاورزی سیروان تاکید کرد: انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر نیاز داخلی به دیگر شهرها و استان های همجوار کشور صادر می شود.
محمدی مشکل کشاورزان منطقه را نبود تشکل های منظم برای بسته بندی یکنواخت و حمل محصول به سایر نقاط کشور عنوان کرد و یادآور شد: اقدامات لازم به منظور ایجاد یک مرکز بسته بندی در قالب تشکل های کشاورزی و تعاونی محصولات صورت گرفته که با اجرای آن سود بیش تری نصیب کشاورزان خواهد شد.
وی افزود: با فرا رسیدن فصل برداشت انگور یاقوتی، برای تعداد زیادی از اهالی این مناطق شغل موقت ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سیروان اضافه کرد: درجهت ارتقاء سـطح آگاهی و آموزش بهره برداران، این مدیریت در طول سال با برگزاری دوره های آموزشـی ترویجی در سایت های باغبانی ورگچ و شوراب خانعلی به صورت عملی نحوه هرس، مبارزه با آفات و بیماری های قارچی انگور را آموزش داده تا بتواند محصولی سالم تر با عملکرد بهتری تولید نمایند.
شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.