علی محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تخلفات شامل مبادرت به شکار یک سر تشی، زنده گیری سه قطعه کبک معمولی با استفاده از تور دامی و شکار یک سر گراز وحشی است.
وی افزود: صید 65 قطعه ماهی از سد کنگیر ایوان، تلف شدن 100 قطعه پرنده سبزقبا بر اثر استفاده از سم غیرمجاز یک زنبوردار و همچنین کشف و ضبط 2 رشته تور ماهیگیری و یک قفس از دیگر تخلفات زیست محیطی در این شهرستان طی سال جاری بوده است.
مدیر محیط زیست ایوان یادآور شد: شکارچیان متخلف که مبادرت به شکار گراز وحشی و یک سر تشی کرده بودند، از استان کرمانشاه بوده و از چهار قلاده سگ شکاری استفاده کرده اند.
محمودی گفت: متخلفان زیست محیطی ملزم به پرداخت 35 میلیون و 250 هزار ریال هزینه ضرر و زیان شکار غیر مجاز در این شهرستان به حساب سازمان محیط زیست شده اند.
وی اضافه کرد: بیشترین شکاری که در این منطقه صورت می گیرد شامل کبک، تیهو، کبوتر جنگلی و زنده گیری سهره طلایی است.
مدیر محیط زیست ایوان تاکید کرد: بهره برداری بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و تخریب زیستگاه های طبیعی، وجود اسلحه های ساچمه زنی و شکاری فراوان در دست مردم و زنده گیری پرندگان از مشکلات زیست محیطی این منطقه است.
محمودی از مردم و بخصوص همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در راستای حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه 1540 اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت 33 هزار هکتار در شمال و شمال غربی شهر ایلام، جنوب شهر سرابله و شرق ایوان واقع شده است که توسط محیط بانان ایلام، ایوان و چرداول حفاظت می شود.
منطقه حفاظت شده مانشت نیز به وسعت 13 هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.