در این یادداشت آمده است:
بی توجهی به مطالبات مردم توسط برخی از مدیران دستگاه های اجرایی، منجر به مراجعه حضوری به استاندار، معاونین استانداری و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شده و همین امر می تواند باعث هدر رفت زمان و غافل شدن مدیریت ارشد از امور اساسی و مهم استان گردد.
نیک می دانیم روزانه بخش زیادی از انرژی و توان استاندار، معاونین استانداری و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که اساسا بایستی متوجه بررسی و رفع مشکلات استان در سطح کلان شود، صرف پیگیری اموری کوچک و ریزی می شود که مدیران دستگاه های اجرایی به راحتی می توانند آنها را رفع نمایند.
به عنوان نمونه؛ یکی از مشکلات اساسی روستاهای بخش چوار کمبود آب آشامیدنی است و تاکنون در این خصوص مطالب زیادی بیان شده است. برخی از این روستاها به دلیل خشکسالی و نبود منابع آب لازم، رفع مشکل آنها نیازمند تخصیص بودجه و کار کارشناسی دقیق است. اما روستاهایی هم هستند که از نعمت آب برخوردارند و دارای چشمه های چهار فصل بوده اما به دلیل هدر رفت و عدم مدیریت منابع، ساکنین آنها با مشکل مواجه بوده به طوری که در ایام تابستان تا پاسی از شب برای ذخیره آب شرب مورد نیاز بایستی بیدار باشند.
با توجه به کلیپ کوتاهی که یکی از اهالی روستا گله جار در 15 کیلومتری مرکز استان برای پایگاه خبری جامک ارسال نمودند؛ هدر رفت آب چشمه مورد استفاده این روستا کاملا مشهود است.
براساس پیگیری های دهیار روستای گله جار و بخشدار چوار و بنا به درخواست جمعی از اهالی روستا، اواخر سال گذشته خبرنگار جامک به اتفاق بخشدار با حضور در دفتر مدیر عامل آبفای روستایی استان، موضوع پیگیری و مشخص شد از محل اعتبارات عمرانی شهرستان ایلام بودجه لازم برای ترمیم شبکه و ساخت منبع ذخیره آب این روستا اختصاص یافته است از طرفی بنا به اظهار رئیس اداره آبفای روستایی شهرستان پروژه به مناقصه رفته و پیمانکار آن هم تعیین شده است اما چرا تاکنون عملیاتی نشده است و مردم همچنان در بلاتکلیفی قرار دارند، جای بحث و بررسی بیشتری دارد که پرداختن به آن در این فرصت جایز نمی دانیم و اگر لازم شد مصاحبه های انجام شده با تعدادی از ساکنین روستا و ذهنیت های مردم پیرامون علت طولانی شدن این پروژه را منتشر خواهیم کرد.
سوال اساسی اینجاست؛ آیا ساخت یک منبع ذخیره آب نیازمند تکنولوژی و دانش بسیار پیچیده ای است که مردم این روستا بایستی به صورت مرتب به دفتر مدیران آبفای روستایی تردد نمایند و حتی تقاضا دیدار با آقای سلیمانی استاندار محترم داشته باشند؟!
چرا برخی ادارات و سازمان ها وظایف خود را چنان به تاخیر می اندازند که مردم مجبور شوند دست به دامان استاندار و یا حتی نمایندگان مردم در مجلس شوند؟! و بعضا از رسانه ها و خبرنگاران برای رفع مشکلاتشان استمداد بطلبند.؟!
از استاندار محترم که به جد مطالبات و مشکلات مردم را تا حصول نتیجه پیگیری می کنند و همچنین از مهندس کرمی معاون محترم عمرانی استانداری که دغدغه اتمام طرح های عمرانی دارند، انتظار می رود دستور دهند پروژه های اینچنینی که بودجه آنها تامین شده و مانع خاصی برای عملیاتی شدن ندارند را بررسی و دلایل عدم اجرا و یا تاخیر در زمان بهره برداری که موجب نارضایتی و بدبینی مردم می شوند، از دستگاه متولی مطالبه نمایند و در صورت عدم توجیهات قانع کننده، با مدیران کم کار و بعضا بی توجه برخورد جدی صورت گیرد.
منبع: جامک
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.