به گزارش ایرنا، عوامل موثر در ایجاد یک شهر خوب را می توان اتخاذ یک رویکرد مناسب، مشورت پذیری، تفکر مشتری محوری، عزم و اراده به همراه برنامه ریزی مناسب برای تغییر و ایجاد فرصت برای همه ذکر کرد ، هر وقت نام شهر را می بریم بطور قطع شلوغی، ترافیک، رفت و آمدهای مردم، فضای سبز، سینما، بازار شلوغ و سایر موارد دیگری در اذهان متبلور می شود.
امروزه شهر از منظر ظاهری و ویژگی های اجتماعی باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشد که آنرا شهر خوب نامید و مجموع این ویژگی ها باعث آرامش و آسایش شهروندان شده و حداقل شرایط یک شهر در شهرهای کوچک داشتن میدان، کوچه ها و خیابان های تمیز، فضای سبز، بوستان ها، اماکن فرهنگی، مبلمان متناسب با فرهنگ آن منطقه و ... است.
شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول بعنوان دروازه ورود و خروج عتبات عالیات در استان ایلام بیش از چهار دهه از تاریخ شهر شدن آن می گذرد و بدلیل استقرار فرمانداری و مجموعه ادارات شهرستان روزانه بیش از 10 هزار نفر جمعیت مسافر را در خود می بیند.
این در حالیست که پس از گذشت این سال ها از عمر شهری آن فقط اسم شهر را یدک می کشد و از شرایط و ویژگی های حداقلی یک شهر محروم است و به قول امام جمعه شهرستان چرداول باید آن را یک روستای بزرگ نامید.
در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای با تزریق اعتبارات مناسب به این شهر شد ولی بدلیل نبود یک استراتژی مناسب و عدم مهارت و استعداد اعضای شورا خدمات در خور و قابل توجهی صورت نگرفت و با عبور از داخل شهر، شاهد کوچه ها و خیابان های پر از چاله و آسفالت های رنگ رو رفته و مندرس و حاشیه شهر پر از سنگلاخ و حتی وجود حیوانات و احشام هستیم.
با روی کار آمدن شورای اسلامی جدید در اردیبهشت 96 مردم با انتخاب افرادی جوان و تحصیلکرده خواستار تغییر شدند و پس از چندماه این شورای جوان یکی از منتخبین مردم را بعنوان شهردار برگزید و جوان ترین شهردار کشور به شهردار سرابله لقب گرفت.
پس از گذشت حدود 2 ماه از روی کارآمدن شهردار جدید و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و مهندسی شده و استفاده ار خرد جمعی و در راس آن حمایت مدیریت ارشد استان و شهرستان بارقه های امید و تغییر در شهر مشاهده می شود تا جاییکه اصلاح، مرمت و آسفالت تمام خیابان ها و کوچه های شهر بویژه محلات محرومی که تاکنون آسفالت و زیبایی را به چشم ندیده اند شروع شده و شهر رنگی دیگر به خود گرفته است.
شهردار سرابله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با اعتبار 12 میلیارد ریال از محل منابع استانی و داخلی شهرداری آسفالت 11 محله و خیابان اصلی شهر آغاز شده و حدود 90 هزار مترمربع از معابر اصلی شهر آسفالت و مرمت می شود.
روح اله پری زاد تاکید کرد: از محل بافت های فرسوده نیز 400 تن قیر به ارزش پنج میلیارد و 200 میلیون ریال به شهرداری سرابله اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: همچنین برای موزاییک فرش معابر شهر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال تخصیص یافته که هم اکنون در حال اجراست و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن تمام مسیرهای اصلی رفت و آمد را موزاییک فرش تا نمای زیبایی را در سطح شهر شاهد باشیم.
شهردار سرابله داشتن فضای سبز و پارک را از برنامه های دیگر در شهر برشمرد و اضافه کرد: کار مرمت و بهسازی پارک شهید باهنر در دست اجراست و برای ساخت پارک در محله کارمندان چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در نظر گرفته شده است، کار ساخت آن شروع شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و ساخت پارک بانوان نیز در دست بررسی و اقدام است.
پری زاد وجود دریاچه توریستی تفریحی شهر سرابله را یک فرصت و پتانسیل دانست و گفت: برای تجهیز و تکمیل این مجتمع پنج میلیارد ریال اختصاص یافته که ساخت رستوران در وسط دریاچه با رشد فیزیکی 80 درصدی در دست ساخت است.
وی ایجاد پیست اسکی، آلاچیق، پارکینگ، مغازه های فروش ، زمین چمن مصنوعی فوتبال، ایجاد غرفه های متنوع را از دیگر برنامه ها برای توسعه و گسترش این مرکز تفریحی برشمرد که زیباسازی شهر، جذب گردشگر و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.
شهردار سرابله مهمترین برنامه مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر برای توسعه شهر را در قالب 3 برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عنوان کرد که شامل ساماندهی پارک ها و فضای سبز، ساخت میدان میوه و تره بار، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، ساماندهی ورودی و خروجی شهر، درآمدزایی پایدار شهرداری، توسعه شهر، ایجاد مبلمان شهری متناسب با فرهنگ بومی منطقه و جاده سلامت است.
وی دیگر اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای توسعه و عمران شهر سرابله را لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر، یک هزار و 500 متر مربع موزاییک فرش، اصلاح جداول تخریب شده، انعقاد قرارداد تهیه و نصب تلویزیون پیشرفته با اعتبار یک میلیارد و 170 میلیون ریال در مجتمع توریستی شهر با پیشرفت 50 درصد، تامین 2 دستگاه برای ایستگاه اتوبوس سطح شهر، رنگ آمیزی جداول سطح شهر و تکمیل دیوار و کف سیلبند شهرک نیروی انتظامی عنوان کرد.
وی کاشت 500 اصله درخت در سطح شهر، چمن کاری پنج هزار متر مربع، ایجاد و ساماندهی بازارچه میوه و تره بار و آغاز عملیات گلخانه شهرداری در سطح چهار هزار متر مربع برای کاشت داروهای گیاهی و درخت با اعتبار 250 میلیون ریال را از دیگر برنامه های شاخص شهرداری برشمرد.
شهر سرابله مرکز شهرستان 60 هزار نفری چرداول در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.