یوسف شیخ الملوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار این چهار ایستگاه در بخش های دشت عباس و پهله زرین آباد از توابع شهرستان دهلران، مورموری آبدانان و بلاوه تره چرداول احداث می شوند.
وی افزود: احداث هریک از این ایستگاه های اقلیم شناسی تمام خودکار نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار است که این هزینه ها باید از اعتبارات شهرستانی تامین شود.
شیخ الملوکی یادآور شد: این بخش ها دارای ایستگاه باران سنجی سنتی هستند که باید به ایستگاه اقلیم شناسی اتوماتیک ارتقا یابد.
وی همچنین گفت: هواشناسی ایلام آمادگی دارد که در صورت اعلام نیاز همه بخشداران استان برای احداث ایستگاه و تامین اعتبار از سوی فرمانداران، برای بخش های متقاضی ایستگاه های اقلیم شناسی ایجاد کند.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: 90 ایستگاه باران سنجی در کل استان وجود دارد که باید این ایستگاه ها نیز مدرن و به روز شوند و هزینه مورد نیاز برای خودکار کردن هر ایستگاه باران سنجی 200 میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر ایستگاه های هواشناسی تمام خودکار در همه مراکز شهرستان های استان ایلام ایجاد شده که اخبار مربوط به شرایط و تغییرات جوی را به صورت لحظه ای و آنلاین ثبت و گزارش می کنند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.