به گزارش ایرنا، احمد کرمی در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و به کارگیری افراد متخصص و با صلاحیت در طراحی، نظارت و اجرای طرح های ساختمانی از مباحث بسیار مهمی است که در مقاوم سازی ساختمان‌ها مطرح بوده و این موضوع به عنوان یکی از اصول اولیه در ساخت و سازها با جدیت در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید دامنه نظارت های خود را بر فعالیت تولید کنندگان مصالح غیر استاندارد گسترده تر کنند، افزود: مهمترین و اصلی ‌ترین سازمانی که می ‌تواند استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را ترویج دهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، استانداردسازی مصالح ساختمانی در ایلام را به منظور بالا بردن کیفیت ضروری دانست و یادآور شد: به زودی دستورالعمل استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به تمام شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد و با دستگاه‌های متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
کرمی با بیان اینکه رعایت اصول استاندارد با سلامت مردم در ارتباط است و نمی ‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، گفت: فعالیت و تولید مصالح ساختمانی بی کیفیت و فاقد استانداردهای لازم در کارگاه‌ها را غیر قابل توجیە است، نباید به این واحدها اجازه تولید داده شود.
وی با تاکید بر اینکه همه مصالح مصرفی ساختمان‌ها، جاده‌ها و ... باید دارای استاندارد باشد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط هر کدام وظایف مربوط به خود را با تعامل و همکاری دیگر بخش‌ها به انجام رسانند .
معاون امور عمرانی استاندار ایلام افزود: شهرداری ‌هایی که از مصالح ساختمانی و وسایل استاندارد استفاده کنند، در تقسیم اعتبارات نگاه ویژه‌ای به آنها خواهد شد.
وی تاکید کرد: بخش زیادی از تولیدکنندگان مصالح، زیر پله‌ای هستند که ملزم به رعایت استانداردهای لازم نیستند، از سوی دیگر برخی از مصرف‌کنندگان، به ویژه مصرف ‌کنندگان بخش خصوصی به علت مقرون به صرفه بودن تلاش می ‌کنند تا مصالح خود را از این تولید کنندگان تهیه کنند که به طور قطع عدم رعایت استاندارد آنها را با مشکل مواجه می سازد.
کرمی با بیان اینکه استاندارد به معنای وجود کیفیت، ایمنی، سلامت و تضمین خدمات است، تصریح کرد: مهمترین موضوع مد نظر باید استاندارد سازی و نظارت بر تولید مصالح باشد اما اگر جایی تشخیص بدهیم استاندارد سازی انجام نمی‌ گیرد، طبق قانون با آنها برخورد جدی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام یادآور شد: استفادە از مصالح با کیفیت و استاندارد در ساخت و سازها باید بە مطالبە جدی مردم تبدیل شود و مردم خود متوجە باشند با کاهش هزینە ساخت و ساز امنیت شان را بە مخاطرە می اندازند.
کرمی در خصوص استاندارد سازی شهربازی‌ها نیز گفت: با توجه به حساسیت حفظ سلامت کودکان به عنوان آینده‌ سازان جامعه، نباید هیچ وسیله‌ی غیراستاندارد در شهربازی‌های سطح استان وجود داشته باشد و دستگاه‌های متولی در این زمینه باید مر قانون را اعمال کنند.
وی خواستار فرهنگ سازی‌های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث برای کودکان در این محل‌ها شد و تاکید کرد: والدین نیز از کودکان خود مواظبت کنند و در صورت مشاهده نقص و ایرادی در وسایل بازی آنها را به مسوولان مربوطه اطلاع دهند.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه وسایل بازی موجود در تمامی مراکز تفریحی و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، اضافه کرد: اگر وسایل بازی استاندارد نیستند باید با واحدهای تولیدکننده و در صورت عدم رعایت استاندارد در مراحل نصب و بهره ‌برداری، باید با بهره‌ برداران برخورد شود.
کرمی یادآور شد: مدیریت و نظارت مستمر بر وسایل شهربازی‌ها موجب پیشگیری از بروز حوادث برای کودکان شده و تبعات ناشی از این گونه حوادث را در جامعه از بین می ‌برد.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.