به گزارش خبرنگار ایرنا، حاتمی از نویسندگان مطرح ایلام خاطرات این استان را در دوران دفاع مقدس و به خصوص آوارگی مردم گرفتار بمباران های هوایی دشمن را در قالب ادبی رمان کودک و نوجوان تدوین کرده است.
خالق رمان (فرار...فرار...) به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این اثر تلاش شده با بهره گیری از پتانسیل های تجربی و اِلمان های جنگ، رشادت، مقاومت و پایداری های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و بمباران های هوایی منتقل و ثبت شود.
حاتمی افزود: این اثر شرایط و موقعیت ایلام را در دوران جنگ تحمیلی و به طور خاص حماسه مقاومت ایلام در مقطع جنگ شهرها را برای خوانندگان و به ویژه کسانی که فضای و زمان جنگ راتجربه نکرده اند روایت می کند.
وی گفت : جنگ، آوارگی، شهادت، ایثار، جانبازی و... واژه هایی با بار معنایی بزرگ هستند که تبدیل هنرمندانه انها به شعر و داستان همتی خلاق و بدیع می طلبد.
به گزارش ایرنا، رمان (فرار...فرار...) و راوی داستان دختری نوجوان به عنوان دانای کل است که تمام حوادث و رویدادهای رمان را از زوایای مختلف برای مخاطب بیان می کند.
رمان نوجوان (فرار...فرار...) اثر مرتضی حاتمی در انتشارات آستان جانان در ۱۸۸صفحه به شمارگان یک هزار نسخه منتشر شده است.
حاتمی که از سال ۱۳۷۰ در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد تاکنون بیش از ۴۵ اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر کرده است.
مرزنشینان شهری و روستایی استان ایلام به عنوان جبهه میانی دفاع مقدس افزون بر میزبانی و همراهی رزمندگان در طول 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق ،از اهداف مستمر بمباران های هوایی دشمن بعثی علیه مناطق غیر نظامی شهری و روستایی در دوران جنگ تحمیلی بودند .
/6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.