به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن موسوی شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران در بخش زرین آباد بر ضرورت دوری از سنت های ناروا در مراسم های عروسی و عزا تاکید کرد و گفت: آسان سازی آیین های عزا و عروسی در دهلران نیازمند فرهنگسازی و تلاش افراد متنفذ محلی است.
وی مداخله بزرگان و متنفذین محلی برای اجتناب از سنت های ناروا و پرهزینه در برگزاری آیین های عمومی ضروری و موثر دانست و گفت: بزرگان و افراد متنفذ و موثر محلی باید برای مدیریت دینی آیین های عمومی و حل و فصل مسایل و موضوع ها بیشتر تلاش کننذ.
وی همچنین از افراد دارای نفوذ کلام خواست که در ترویج ازدواج های آسان و جلوگیری از طلاق و آسیب های اعتیاد در جامعه تلاش کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دهلران همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش زرین آباد در اقتصاد مقاومتی اهتمام مدیریت استان ایلام به توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی قدردانی و از استاندار ایلام دعوت کرد که با سفر و حضور در زرین اباد موضوع محرومیت زدایی این بخش را مورد تاکید قرار دهد.
حجت الاسلام موسوی افزود: جاده چمسرخ به عنوان یک مطالبه جدی در دستور کار قرار گیرد تا زرین آباد را از بن بست خارج کند.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت اربعین برای جاده میانی ملکشاهی به میمه و زرین اباد به دهلران شد و گفت: استقرار امامت جمعه در بخش و راه اندازی دفتر تبلیغات و اوقاف و برگزاری جلسه ویژه فرهنگی در بخش از دیگر ضرورت های منطقه است.
فرماندار دهلران نیز در این نشست دایره شورای فرهنگ عمومی را گسترده و فراگیر دانست و گفت: خیلی از مسایل و مشکلات و تهدیدات اجتماعی در گستره کار شوراست که با آنها مبارزه می کند.
سید حسینعلی موسوی بر ضرورت برخورد با بد اخلاقی و دروغ پراکنی تاکید کرد و افزود: همه باید در این موضوع ها برای احساس رضایت و آرامش در جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه اساس جامعه ما برمبنای آموزه های دینی و ارزش های والای انسانی است گفت:اخلاق مداری و صداقت در گفتار و عمل و دوری از بد اخلاقی باید سرلوحه کار ما باشد.
موسوی تاثیرات طرح آبیاری طتحت فشار پهله و پرچینه در اقتصاد مقاومتی منطقه ماندگار و بزرگ دانست و گفت: روستاییان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی و مقاوم سازی منازل مسکونی اقدام کنند و از تسهیلات دولت بهره مند شوند.
وی با اشاره به اعتبارات 130 میلیارد ریالی حوزه راه های این بخش گفت: برای روکش آسفالت کاور به زرین آباد 70 میلیارد ریال هزینه می شود ضمن اینکه به امکانات و تجهیزات و رفع مشکلات درمانگاه پهله توجه ویژه خواهدشد.
فرماندار دهلران از تلاش ها و پیگیری های مدیریت ارشد استان و نماینده مجلس بخاطر توجه و جدیت به مسایل و موضوعات شهرستان در حوزه های مختلف قدر دانی کرد.

** 30راننده دهلرانی جریمه شدند
رئیس تعزیرات حکومتی دهلران از جریمه 30 راننده خودروهای عمومی دراین شهرستان خبرداد.
حیدر ولی زاده به خبرنگار ایرنا گفت: این رانندگان بدلیل عدم رعایت نرخ مصوب حمل و نقل درون شهری و اضافه دریافت از مسافران جریمه شدند.
وی افزود: رانندگان متخلف پس از تشکیل پرونده قضایی، احضار و رسیدگی در مجموع به مبلغ 90 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس تعزیرات حکومتی دهلران بر لزوم رعایت نرخ مصوب توسط رانندگان درون شهری تاکید کرد و گفت: نرخ مصوب همان 10هزار ریال است وشهروندان در صورت مشاهده تخلف مورد را به شماره 33725558 تعزیرات حکومتی دهلران گزارش دهند.
7175 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.