به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به این که بیش از 95 درصد شاغلان کارگری فعال در استان بومی استان هستند، اظهار کرد: سرمایه گذارانی که جهت فعالیت به استان مراجعه می کنند نیازمند امنیت و سود هستند، لذا حق دارند بخشی از نیروی تخصصی مورد نیاز خود را از بین افراد مورد اعتماد خود انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه تحت فشار قرار دادن سرمایه گذاران برای استفاده از نیروهای بومی استان اثرات منفی به دنبال دارد، افزود: این موضوع باعث می شود سرمایه گذاران جدید برای حضور در استان رغبت پیدا نکنند.
استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات استان در زمینه سرمایه گذاری را اعتراض مردم منطقه محل سرمایه گذاری به استفاده از نیروهای بومی در خارج از منطقه دانست و یادآور شد: از مجموع 106 هزار و 939 نفر شاغل کارگری استان چهار هزار و 660 نفر غیر بومی خارج از استان و سه هزار و 327 نفر بومی استان خارج از منطقه سرمایه گذاری هستند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در مجموع هفت هزار و 987 نفر برابر با 46/7 درصد از شاغلان کارگری استان از میان نیروهای خارج از منطقه سرمایه گذاری به کار گرفته شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در کارگروه اضافه کرد: بیکاری جوانان موجب نارضایتی آنان و خانواده ها می شود ، لذا بیکاران استان را همانند فرزندان خود بدانیم و برای ایجاد شغل برای آنان تلاش کنیم.
استاندار ایلام با اتنقاد از نحوه پرداخت اعتبارات اشتغال پایدار روستایی توسط بانک های استان گفت: لازم است بانک ها با رصد مشکلات متقاضیان زمینه جذب اعتبارات توسط آنان را فراهم کنند.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ، ضمن اشاره به اینکه نباید فرصت تسهیلات اشتغال روستایی را از دست بدهیم ، تأکید کرد: دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات فی مابین چارچوب تعیین و مشکلات را براساس آن حل و فصل کنند.
در این جلسه عملکرد بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و طرح فراگیر مورد بررسی قرار گرفت ، همچنین چهار فقره طرح فراگیر که پس از تأییدیه کمیته فنی نیاز به تصویب کاگروه اشتغال داشتند مورد بررسی قرار گرفتند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.