سمیه عزیزمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیستم بارشی جدید از امروز وارد استان شده و به صورت نقطه ای، مقطعی و رگباری برخی نقاط استان را تحت تاثیر ریزش های خود قرار می دهد.
وی افزود: این موج بارشی با ورود یک سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه تقویت شده و ریزش نزولات جوی تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: میزان ریزش های جوی این سیستم بارشی شدید بوده و احتمال بروز خسارت به زیرساخت ها و مزارع کشاورزی دور از انتظار نیست.
عزیرمنش یادآور شد: رعد و برق، صاعقه و وزش باد از پیامدهای این سامانه است که باعث بروز آبگرفتگی در سطح معابر و مسیل ها، کندی و اختلال در تردد، طغیان رودخانه ها می شود.
وی به مردم و مسئولان توصیه کرد با توجه به شدت بارش این سامانه تمهیدات لازم برای جلوگیری یا کاهش خسارت ها اندیشیده شود.
عزیرمنش یادآور شد: با توجه به شدت بارش های این سیستم کوهنوردان و دامداران باید از حضور در ارتفاعات و عشایر و روستاییان نیز از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و حتی رودخانه های خشک شده خودداری کنند.
وی افزود: با توجه به لغزندگی مسیرها به علت بارش های تند و تگرگ رانندگان هنگام تردد در جاده های کوهستانی از سلامت خودرو و نیز همراه داشتن تجهیزات ایمنی مطمئن باشند و کشاورزان نیز نسبت به حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی و سیستم های فنی و برقی چاه های آب خود اقدام کنند.
به گفته عزیزمنش فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید از دیگر پدیده های جوی استان است که به علت وزش باد احتمال شکل گیری توده های گرد وغبار در نوار مرزی استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا شهریور سال بعد) ایوان با 639 میلیمتر بیشترین و مهران با 132 میلیمتر کمترین بارش را داشته است و در شهرستان ایلام 559 میلیمتر بارش ثبت است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.