به گزارش ایرنا، سلام امینی روز سه شنبه در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران و روز کارگر اظهار کرد: امروزه ملاک اصلی رشد و توسعه کشور توانایی، تخصص و بروز بودن کارگران است و باید در چارچوب قانون از توانایی های آنها استفاده شود.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی استان ایلام بیکاری و ایجاد اشتغال است و برای رفع این مشکل باید به عنوان خدمتگذار مردم تمام توان خود را برای از بین بردن چنین معضلی که گریبانگیر بیشتر خانواده هاست، بکار ببریم.
امینی با بیان اینکه کارگران بازوان قدرتمند جامعه هستند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور با تکیه بر دستان توانمند نیروهای داخلی سعی در کاستن وابستگی در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه صنعت به سایر کشورها داشته است.
امینی یادآور شد: کارگرانی که بارها در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان عناصری همیشه در صحنه برای موفقیت نظام از هیچ کوششی فروگذار نبوده‌اند بعنوان یکی از ستون‌های اصلی نظام نیازمند تکریم بیشتر و فرهنگ سازی مناسب برای ارائه خدمات به این قشر هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط داخلی و خارجی ایران در منطقه و تحریم ها و فشارهای سیاسی در تلاشیم مشکلات را رفع و بیشترین همکاری را با مردم داشته باشیم.
وی به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: کالای ایرانی توسط نیروهای کارگر ایرانی تولید می شود و باید به آن ارج نهیم و با تشویق و ترغیب آنان و ایجاد زمینه برای مصرف داخلی و خارجی راه را برای این دستان توانمند هموار کنیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جشنواره گفت: نیروی کار و کارگر در یک جامعه با تن و جان خود حرکت پیشرفت کشور و آسایش مردم را تامین می‌کند که باید قدر آنها را دانست و جایگاه و منزلتشان در جامعه مشخص شود.
شکراله شیرخانی افزود: در صورت نداشتن نیروی انسانی کار یا ضعیف و غیرماهر بودن کارگران آن کشور فلج خواهد شد چرا که کارگران ستون فقرات کشور هستند و باید به طور دائم مورد توجه قرار گرفته و از رفاه و امنیت شغلی برخوردار باشند.
شیرخانی تاکید کرد: ما باید فرهنگ کار را در جامعه ارتقا داده و با یاری مسئولان، نخبگان، اساتید دانشگاه با تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری سمینارها و همایش ها نوع نگرش به کار را در جامعه تغییر داده و نگاه توسعه ای را جایگزین آن کنیم.
مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام افزود: یکی از اولویت های اداره کار استان فراهم کردن بستر مناسبی برای حضور قدرتمند کارفرما، کارگر و دولت در عرصه ی تولید، کار و اشتغال است.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران با حضور استاندار، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور و جمعی از مسئولان روز دوشنبه در سالن اجتماعات فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد و در پایان از گروه های کار، کارگران، واحدهای نمونه و کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.