به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهرستان دره شهر اظهار کرد: طبیعت کوهستانی شهرستان های بدره ، دره شهر و آبدانان هزینه اجرای پروژه های راهسازی را در این مناطق بالا برده ولی دولت تلاش کرده با اجرای قطعات مختلف روند بهسازی مسیرهای ارتباطی این مناطق را بالا ببرد.
وی افزود: بودجه جاده ایلام _ بدره و ایلام _ دره شهر _ آبدانان از چهار میلیارد ریال به 50 میلیارد ریال افزایش یافته تا بتوانیم شاهد سرعت بخشی در تعریض جاده ها و حذف نقاط حادثه خیز باشیم.
استاندار ایلام یادآور شد: همچنین 25 میلیارد ریال برای ادامه روند اجرایی تونل کبیرکوه در سال 97 اختصاص یافته بود که با رایزنی ها به 50 میلیارد ریال افزایش یافته است و امیدواریم حفاری آن امسال پایان پذیرد، در کنار این موضوع اجرای باند دوم مسیر خرم آباد - پلدختر - دره شهر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: یکی از پروژه های نیمه تمام شهرستان دره شهر سد سیکان بود که طی سال های گذشته اعتباری به ان اختصاص پیدا نمی کرد و تنها حدود یک میلیارد ریال برای حذف نشدن آن تخصیص یافته بود که امسال با تلاش صورت گرفته 500 میلیارد ریال برای آغاز اجرای آن در نظر گرفته شده است که امیدواریم محقق شود، ضمن اینکه اعتبار فاضلاب شهری دره شهر نیز از 12 میلیارد ریال به 42 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی اضافه کرد: اولویت بودجه بندی را به پروژه های نیمه تمام و فعالیت هایی که از نظر تولید و اشتغال نقش عمده ای داشته بدهید و از ریز ریز شدن بودجه جلوگیری کند تخصیص خواهیم داد.
نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دره شهر ترکیبی از تنوع مزیت های فرهنگی ، قومیتی، اقتصادی و اجتماعی است.
شادمهر کاظم زاده افزود: قابلیت های این شهرستان از منظرهای مختلف قابل توجه است، کشاورزی هدفمند با لحاظ کردن فرهنگ این منطقه و تلفیقی از تلاش، کوشش ، هنر و همدلی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: زمین های کشاورزی و ماشین آلات در نزدیکی سد سیمره مورد تهدید قرار گرفته که امیدواریم با تملک اراضی مشکل این منطقه حل شود، کشاورزی باید از وضعیت سنتی به صنعتی برسد تا در مصرف آب که مهم ترین سرمایه منطقه بوده حفاظت شود.
وی یادآور شد: مسجد جامع شهرستان دره شهر با وجود قرار گرفتن در ردیف استانی اعتبار ناچیزی دارد و تاکنون نیز با کمک های مردمی پیش رفته که امیدواریم بودجه کافی برای اتمام آن در نظر گرفته شود، ضمن اینکه آمفی تئاتر شهرستان دره شهر با اعتبار چهار میلیارد ریال در دستور اجرا قرار گرفته است.
نماینده دره شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود ۴۰۰ اثر تاریخی دره شهر باستانی دره شهر انتظار داریم با حل مسئله تملک اراضی آن منطقه بتوانیم آنرا به ثبت جهانی برسانیم.
راه اندازی دستگاه سی تی اسکن ، ایجاد باند کنترل در مسیر جاده دره شهر - پل دختر و دره شهر _ بدره ، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی در مناطق محروم ، توسعه صنایع کورد استیل ، افزایش ظرفیت کارخانه ساخت الیاف لاستیک از دیگر مواردی بود که در سخنان کاظم زاده مورد اشاره قرار گرفت.
میتوان ظرفیت آنرا افزایش داد.
فرماندار دره شهر نیز در این نشست گفت: حضور استاندار و مدیران اجرایی در شهرستان ها حرکتی نو برای رسیدگی به مشکلات مردم و بررسی آنهاست.
علی اکبر شفیع زاده تاکید کرد: دره شهر دارای پتانسیل های فراوانی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و زیرساختی بوده که امیدواریم در بحث توسعه همه جانبه راه گشا شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.