سید محمدتراب میری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هنوز میزان و سطح خسارت های ناشی از بارش نزولات جوی در مزارع کلزا شهرستان دهلران مشخص نشده و این موضوع در دست بررسی و ارزیابی است.
وی افزود: در صورتی که میزان خسارت های وارده به کشاورزان زیاد باشد برای جبران ضرر و زیان وارده، از محل منابع مالی همچون مدیریت بحران به این کشاورزان کمک می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام هم گفت: مراکز خرید دانه روغنی کلزادر شهرستان دهلران فعال است اما به علت بارش باران برداشت این محصول در دهلران از روز جمعه تا امروز متوقف شده است.
کامران سلیمان پور یادآور شد: مراکز خرید این شهرستان هیچ مشکلی در زمینه دریافت دانه روغنی کلزا از کشاورزان ندارند ولی در حال حاضر عرضه این محصول به مراکز خرید از سوی کشاورزان به تاخیر افتاده است.
وی افزود: با توجه به گِل آلود بودن سطح اراضی کشاروزی دهلران تا مساعد شدن شرایط جوی و خشک شدن خاک مزارع ماشین های کمباین توان حرکت و برداشت دانه کلزا را ندارند .
وی با ذکراینکه از امروز نیز خرید کلزا در شهرستان مهران آغاز شد اظهار کرد: تاکنون 390 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان شهرستان دهلران به قرار هر کیلوگرم علی الحساب 27 هزار و 830 ریال خریداری شده است .
/6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.