سید حسینعلی موسوی روز سه شنبه در جریان بازدید از این مجتمع به خبرنگار ایرنا گفت: معرفی و تجهیز بهتر و بیشتر شاخص های زیربنایی و امکانات رفاهی مجموعه اب گرم دهلران که خواص درمانی ان مورد توجه گردشگران قرار دارد به عنوان یکی از ظرفیت های برجسته گردشگری استان ایلام مورد تاکید مدیریت ارشد استان نیز قرار دارد.
وی افزود: روند اجرای طرح توسعه خدمات زیربنایی و رفاهی مجتمع تفریحی و گردشگری آبگرم این شهرستان به عنوان اولویت اجرایی حوزه گردشگری مدیریت شهرستان با شتاب بیشتری پیگیری می شود.
وی تکمیل راه دسترسی و تامین روشنایی مسیر دهلران به آبگرم را از ضرورت های عمرانی این مجتمع تفریحی - درمانی عنوان و یاد اوری کرد که برای بازگشایی و تجهیز این مجموعه سال گذشته20 میلیارد ریال هزینه شد.
موسوی تجهیز و معرفی بیشتر و بهتر مجتمع ابگرم را مشوق و تکمیل کننده بسته گردشگری این شهرستان مرزی دانست و گفت : برخورداری از مجموعه جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان دهلران و از جمله دهها اثر تاریخی ، غار خفاش ، چشمه های قیر و مناظر طبیعی در کنار یادمان های دفاع مقدس شهرستان مرزی دهلران را به یکی از قطب های بالقوه صنعت گردشگری منطقه مطرح می کند.

مجموعه توریستی چشمه آب گرم دهلران با دمای حدود 50 درجه سانتیگراد دارای دوش بهداشتی آبگرم و استخرهای لجن درمانی از اهمیت درمانی خاصی برخوردار است.
چشمه های آب گرم با خواص درمانی و گوگردی در فاصله 3 کیلومتری از شهر دهلران در دامنه کوه سیاه کوه و نزدیک به غارخفاش هر ساله پذیرای شمار زیادی از هموطنان است.
شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری مرکز استان ایلام دارای 400 اثر طبیعی،تاریخی و گردشگری که بیش از 82 اثر آنها در ردیف آثار ملی ثبت شده است.
220 کیلومتر مرز مشترک دهلران با کشور عراق به عنوان معراجگاه بسیاری رزمندگان دفاع مقدس این شهرستان را به یکی مقصدهای اصلی کاروان راهیان نور مبدل کرده است.
7175 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.