به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن شهیدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام از مهمترین دلائل ضعیف بودن فرهنگ وقف در استان را کمبود مبلغ روحانی، ضعف در اطلاع رسانی، الگوسازی نامناسب در زمینه وقف و پیشینه ضعیف این فریضه برشمرد.
به گفته وی، امسال تنها 17 مورد وقف در این استان ثبت شده که باید با آگاه سازی مردم از طریق رسانه های گروهی و انجام کارهای تبلیغی این فریضه الهی بیشتر در استان احیا شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: متاسفانه سنت حسنه وقف هنوز در استان ناشناخته است و باید ماموریت ها، کارکردها، اهداف و مزایای آن برای عموم مردم بیشتر تبیین شود.
شهیدی به اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 97 در 27 بقعه متبرکه استان ایلام خبر داد و گفت: در اجرای این طرح برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از تاریخ 28 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده در این اماکن متبرکه اجرا خواهد شد.
وی امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید عبدالله(ع)، سید ناصرالدین(ع)، پیر محمد عابد(ع)، ابراهبم قتال(ع)، سید صلاح الدین(ع) و سید عباس(ع) را از جمله اماکن متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری در این استان برشمرد.
شهیدی تاکید کرد: خیمه های معرفت در اجرای این طرح در جوار این اماکن برپا، ایستگاه های همه واقف باشیم پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام 30 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسایل شرعی، برپایی نماز جماعت و ... خبر داد.
شهیدی ارتقای سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسایل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان اعلام کرد.
به گفته وی، این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی سال 95 در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان این استان در زمینه های فرهنگی، مذهبی و عمرانی در اماکن متبرکه آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اضافه کرد: همچنین آیین ویژه تحویل سال نو به همراه اجرای قرائت زیارت جامعه کبیره و دعای تحویل سال در شماری از بقاع متبرکه این استان اجرا خواهد شد.
شهیدی همچنین از مهیا شدن 120 زائرسرا برای اسکان میهمانان نوروزی در جوار بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: این اماکن ظرفیت پذیرش روزانه 800 زائر را دارند.
همچنین در پایان این نشست از 18 خبرنگار برتر چهارمین همایش وقف و رسانه از جمله خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام تجلیل شد.
وجود 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه در استان ایلام که بیشتر در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده و موجب جذب گردشگر در مناسبت های مختلف سال به ویژه نوروز شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.