علی اصغر علی اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح که از امروز 28 اسفند آغاز شده 21 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر است تا ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کنند.
وی با بیان اینکه از این تعداد پست 12 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار است، افزود: در جوار این پایگاه ها فضای دوستدار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی شده است.
معاون هلال احمر ایلام ادامه داد: این پایگاه ها با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و فرهنگ سازی در جهت اصلاح رانندگی و کاهش تلفات جاده ای دایر و همچنین کمپینی تشکیل شده که عموم مردم، راننگان و غیره با عضو شدن در آن تعهد می دهند که در این نوروز به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشند.
به گفته علی اکبری، خانواده هایی که به این پایگاه ها مراجعه می کنند به فرزندان آنها نشان ایمنی و سلامت اهدا می شود تا به عنوان نماینده این طرح ملی قوانین رانندگی را به پدر و مادرها یادآوری کنند.
به گفته وی، همچنین در حاشیه این پایگاه ها نیز فضای دوستدار کودک پیش بینی شده تا کودکان ضمن شرکت در مسابقه امدادی، بازی های امدادی و نقاشی با موضوع امداد سرگرم شوند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام گفت: همچنین در اجرای این طرح ملی 13 هزار جلد بروشور، نقشه، کتابچه و نکات کلیدی و دعای سفر بین مسافران نوروزی توزیع می شود.
وی یادآور شد: علاوه بر این در این پایگاه ها که تا 14فروردین ماه سال آینده فعالیت خواهند داشت، تست قند خون و فشار خون نیز بصورت رایگان انجام می شود.
علاوه بر این طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از 25 اسفندماه آغاز و در اجرای آن 14 پایگاه امدادی در مناطق مختلف استان دایر شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.