به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در نشست تجلیل از افراد برتر پاسخگو به سوال استاندار ایلام اظهار کرد: بالا بردن سرمایه اجتماعی و ارزشمند شمردن آنها مهمترین سرمایه برای توسعه هر منطقه ای است و این اولین گام در راستای پیشرفت و توسعه است.
وی ادامه داد: افکار و اندیشه برتر انسان هاست که توسعه را شکل می دهد زیرا علمی بودن پروژه ها و طرح ها خلق ثروت می کند و پول ساز است.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: منابع انسانی به عنوان مهمترین مولفه توسعه بسیار مهم بوده و جایگاه اساسی دارند، باید راه های نرفته ای که برای توسعه استان طی نشده یافت و آنها را پیمود تا بتوان به توسعه واقعی دست یافت.
درویشی گفت: اصل سوال پرسیدن و ایده پردازی مهمتر از پاسخگویی به سوال است و اینکه استاندار ایلام این استان را به عنوان ثروتمند، فقیر برشمرد و چرایی آن را جویا شد، حاکی از بر انگیختن ذهن افراد برای پاسخگویی به این سوال و تفکر در خصوص ایده هایی است که می توان از این منابع و ثروت خدادادی در جهت ارتقا شاخص های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و دستیابی به توسعه پایدار کمک کند.
وی اظهار کرد: استاندار می خواهد همه نخبگان و فعالان علمی و افراد علاقمند به استان ایلام را فعال و درگیر کند تا چاره ای برای به فعلیت رساندن پتانسیل ها و ظرفیت های موجود بیابند و در مسیر درست توسعه قرار گیرند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: این چه باید کرد، سوال دولت ها و جوامع و بشریت است تا چشم انداز و هدف اصلی را بیابند، زیرا سوال پرسیدن برای علل توسعه نیافتگی استان یک سوال کلی نیست بلکه یک دغدغه اساسی برای رسیدن به چرایی موضوع است.
مدیرکل روابط عمومی استاندار ایلام نیز در این جلسه گفت: استاندار ایلام با اعلام سوال دلیل فقیر بودن استان با این همه ثروت و منابع خواهان پیگیری و رسیدن به پاسخی از سوی دلسوزان ، نخبگان و اندیشمندان استان بود تا بتواند علت را از قول مردم همین استان بیابد و به همه اعلام کند.
یونس آزادی اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی در خصوص این سوال 19 نفر توانستند به خوبی به این سوال پاسخ دهند که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.
وی افزود: مقالات این افراد توسط معاونان استاندار و هیات داوران به خوبی تجزیه و تحلیل شد و افراد برتر که توانسته اند پاسخ در خوری به این پرسش بدهند، مورد تجلیل قرار می گیرند.
در این نشست پس از بحث و بررسی پیرامون پاسخگویی به سوال عدم توسعه یافتگی استان با وجود همه مزیت ها افراد به مثبت ارزیابی کردن طرح این قبیل مسایل پرداختند.
فقر فرهنگی، عدم مدیریت مناسب، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و نداشتن زنجیره تولید و صنعت، عدم وجود افراد دانش آموخته در زمینه های مورد نیاز، کمبود نشاط و شادابی، وابستگی به قدرت دولتی، تفکر ایلیاتی، نبود اهمیت و ارزش کار، پایین بودن حرمت نفس، پایین بودن آرزوها، قانع بودن، نداشتن مسئولیت اجتماعی و ... از مهمترین دلایل عدم توسعه یافتگی استان اعلام شد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.