نعمت الله بیرانوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با همراهی سایر دستگاه های نطارتی و در پاسخ به منویات رهبر معطظم انقلاب مبنی بر مبارزه جدی و مستمر با قاچاقچیان که بزرگترین ضربه را به اقتصاد داخلی وارد می کنند، تلاش کرده رسیدگی به پرونده های این حوزه را با سرعت و دقت بیشتری دنبال و اجازه ندهد خاطیان بتوانند با راحتی به مطامع خود دست یابند.
وی افزود: نیروهای این اداره کل نیز در قالب اجرای گشت های مشترک با سایر نهادهای نظارتی بازار استان و همچنین گلوگاه های ورود کالاهای قاچاق را بطور مستمر رصد و در نتیجه این تلاش ها 254 پرونده حوزه قاچاق کالا و ارز طی سال جاری در این استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: شعب رسیدگی کننده طی این مدت با رسیدگی به پرونده های ارجاعی 252 پرونده را با صدور رای مختومه کرده اند و تنها 2 پرونده این حوزه تاکنون به صدور رای منجر نشده است.
بیرانوند تاکید کرد: در نتیجه بررسی پرونده ها متخلفان به پرداخت 30 میلیارد و 125 میلیون و 221 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده اند که متوسط محکومیت هر پرونده حدود 189 میلیون ریال بوده است.

** تعزیرات حکومتی مرجع دریافت شکوائیه های مراجع نظارتی است

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع دریافت و کارشناسی شکوائیه های مراجع نظارتی است، گفت: حضور شعب تعزیرات حکومتی در گشت های مشترک نه به معنی شرکت در بازرسی و نظارت بلکه با هدف رسیدگی در محل و بصورت فوری با رویکرد پیشگیرانه و برخورد قاطع است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام اضافه کرد: بازرسی ، نظارت و کشف تخلف و بعد از کارشناسی تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی در حوزه کالا و خدمات بر عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت است و در حوزه بهداشت ، درمان و دارو نیز مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی عهده دار مسئولیت هستند.
بیرانوند ادامه داد: همچنین در حوزه سوخت و جایگاه های سوخت رسانی نیز شرکت پخش فرآورده های نفتی ، استاندارد کالا و امور مربوطه سازمان استاندارد، در حوزه فرآورده های دامی و کودهای کشاورزی و تنظیم بازار میوه نیز جهاد کشاورزی ، در بخش قاچاق هیزم و زغال منابع طبیعی و در بخش قاچاق کالا و ارز و پروانه کسب نیز نیروی انتظامی مسئولیت دارد.
وی گفت: این سازمان تنها در مواردی همچون طرح های ویژه نظارتی و موارد خاص با اعزام شعب سیار در بازرسی و نظارت ها به همراه سایر دستگاه های نظارتی شرکت می کند.
به گزارش ایرنا، چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.