عمران خودآموز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره توسط بنیاد رومی برگزار و از استان ایلام نیز گروه موسیقی آلامتو به خوانندگی محمدجواد شوهانی فردا 15 اسفندماه عازم این کشور خواهد شد.
وی ادامه داد: این گروه با هماهنگی و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت مالی این اداره کل به خارج از کشور اعزام می شوند.
به گفته وی، این جشنواره با حضور گروه های موسیقی کلاسیک از هشت کشور جهان شامل آمریکا، کانادا، ایتالیا، آلمان، سودان، مصر، ایران و بلژیک برگزار خواهد شد.
خوداموز زمان برگزاری این جشنواره را 18تا 21 اسفندماه عنوان کرد و گفت: همچنین در روز 22 اسفندماه نیز گروه آلامتو یک اجرای عمومی برای ایرانیان مقیم هند در شهر بمبئی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه محل اجرای این جشنواره مقبره همایون در شهر دهلی نو است افزود: در این گروه مهدی غلامی به عنوان نوازنده دف، فرهاد پورنوروز نوازنده تنبک، کمال شوهانی نژاد نوازنده سنتور، اشکان مرادی نوازنده کمانچه، مهدی عزیزیان نوازنده تار و سه تار و محمدجواد شوهانی به عنوان خواننده و سرپرست گروه حضور دارند.
وی هدف از اعزام این گروه را معرفی هنر اصیل ایلامی به نمایندگی از ایران اسلامی به مردم جهان و تقویت تعاملات فرهنگی و هنری در روابط دو کشور و همچنین ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان سرآمد استان برای شکوفایی بیش از پیش استعداد آنان برشمرد.
خودآموز بیان کرد: گروه موسیقی آلامتو سال 80 فعالیت خود را آغاز و اعضا آن از نوازندگان مطرح و صاحب نام موسیقی غرب کشور هستند که هم در زمینه موسیقی مقامی و هم موسیقی سنتی فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: این گروه در سال های فعالیت در جشنواره های متعددی شرکت و موفقیت های زیادی را کسب کرده که نمونه آن برگزیده شدن در نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان غرب در سال 83، برگزیده شبهای موسیقی ایران در سال 86، دو دوره حضور در جشنواره بین المللی موسیقی فجر و برگزاری دهه کنسرت در شهرهای مختلف داخل و خارج کشور نظیر قطر، چین، بلغارستان، ایتالیا و غیره است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.