منوچهر تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 445 هزار نفر از مردم استان ایلام واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و از آنان تقاضا می شود هر چه سریعتر برای ثبت نام و دریافت کارت خود اقدام کنند.
تیموری یادآور شد: هم اکنون 50 ایستگاه کاری در سطح استان با ظرفیت 2 هزار و 300 نفر روزانه بطور همزمان فعال و آماده ارائه خدمت رسانی به مردم هستند.
وی با بیان اینکه کارت ملی های قدیمی تا پایان سال 97 از مدار خارج می شوند، گفت: مردم به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کنند و از رسانه ها انتظار می رود این موضوع را به اطلاع عموم مردم برسانند.
مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: هزینه‌ای که بابت انجام فرایند ثبت نام کارت ملی هوشمند در دفاتر پست دولتی دریافت می‌شود 280 هزار ریال بوده که از متقاضیان اخذ می ‌شود.
وی افزود: حداکثر زمان صدور کارت هوشمند ملی از مرحله درخواست تا صدور کارت 25 روز است و متقاضیان برای ثبت نام می توانند به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی ‏ www.ncr.ir مراجعه نمایند.
تیموری از افرادی که برای صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده‌ اما برای دریافت آن مراجعه ننموده اند خواست هر چه سریعتر به دفاتری که از طریق پیامک برای آنان مشخص شده مراجعه نمایند.
به گزارش ایرنا، اداره ثبت احوال در کشور یک قرن قدمت دارد و در استان ایلام نیز به سال 1312 می رسد که وظیفه اصلی آن ثبت وقایع حیاتی، صدور شناسنامه، اسناد، تولید و نشر آمار جمعیتی است و به عنوان یک سازمان الکترونیکی در کشور مطرح است.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس آسیب های بسیاری را تجربه کرد و یکی از این آسیب ها از بین رفتن اسناد سجلی شهرستان های مهران و دهلران بود که بعد از جنگ تحمیلی کلیه این اسناد بازسازی شد.
همچنین در ارزیابی عملکرد سال 94 که نتیجه آن در سال 95 عملیاتی شد ثبت احوال استان ایلام در جشنواره شهید رجایی در شاخص اختصاصی به عنوان دستگاه برتر معرفی و از میان ادارات ثبت احوال کل کشور رتبه سوم را کسب کرد.
استان ایلام براساس آمارهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 295 هزار و 199 نفر مرد و 284 هزار و 959 نفر زن است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.