به گزارش ایرنا، عمران خودآموز روز دوشنبه در نخستین سوگواره اربعین در آیینه رسانه ها اظهار کرد: اربعین فقط متعلق به استان ایلام نیست، بلکه یک موضوع حساس ملی و حتی فرامنطقه ای است.
وی افزود: افتخار میزبانی همایش بزرگ اربعین در این میان نصیب استان ایلام شد که با توجه به همجواری با کشور عراق میزبان قدمگاه زائران اربعین حسینی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: این همایش دینی و فرهنگی فرصتی منتغم برای معرفی ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانایی های استان ایلام را به وجود آورده و در این میان نقش رسانه ها در معرفی مزیت های استان غیر قابل انکار است.
خودآموز تاکید کرد: ورود رسانه ها به هر موضوعی بیانگر اهمیت آن رویداد است و رسانه ها با حضور مداوم و‌ پرتلاش خود به واقعه مهم اربعین جانی تازه بخشیدند و شرکت خیل عظیم مردم در این رویداد را به جهانیان مخابره و منعکس می کنند.
وی اضافه کرد: کمیته فرهنگی هنری اربعین در ایام برگزاری همایش پیاده روی بزرگ اربعین حدود 40 برنامه مختلف و متنوع با محوریت اربعین را اجرا یا حمایت کرد.
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این مراسم گفت: اهمیت همایش بزرگ اربعین نیازمند و مستلزم پیوست های فرهنگی و خبری است که در این میان رسانه ها و هنرمندان برای معرفی این رویداد بزرگ وظیفه ای سنگین دارند.
عبدالحمید کرمی افزود: اربعین باید با مدد رسانه ها ثبت، ضبط و مستندسازی شود تا برای سنوات آینده ماندگار و رسانه ها از ظرفیت خود برای پوشش کامل اربعین استفاده کنند.
وی با بیان اینکه عمر رسانه ها در استان ایلام کم است، اظهار کرد: اما رسانه های پویا و خبرنگاران خلاق و موقعیت شناس فعال استان توانسته اند ظرفیت ها و پتانسیل های استان ایلام را به سایر نقاط کشور معرفی کرده اند.
به گزارش ایرنا، نخستین سوگواره اربعین در آیینه رسانه 127 از سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین این تعداد اثر ارسال شده 14 اثر حائز رتبه های برتر شدند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.