مازیارسلیمان نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جایگزینی کیسه های پارچه ای چندبار مصرف باید جایگزین کیسه های پلاستیکی شود.
وی با ذکر اینکه و این اداره کل با همکاری برخی از انجمن های فعال زیست محیطی در حال فرهنگ سازی برای حذف این ظروف و کیسه ها از سبد خانوار هستندافزود: مدتی است با توصیه این اداره کل و با هدف حفظ سلامت کارمندان استفاده از بطری های پلاستیکی آب شرب ( آب معدنی ) از سطح ادارات جمع آوری شده است.
وی یاد اوری کرد: ظروف و کیسه های پلاستیکی و نایلونی به خاطر عدم جذب در طبیعت به مرور زمان آسیب های جدی و زیان باری را به محیط زیست طبیعی و انسانی وارد می کند.
سلیمان نژاد تاکید کرد: باید مردم از مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی و کیسه های نایلونی بر سلامت افراد و محیط زیست آشنا شوند که مستلزم آموزش و فرهنگ سازی از سوی انجمن های مردم نهاد زیست محیطی و رسانه ها است.

***
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: باید در همه جاده های برون شهری مسیرها و پل های زیریا روگذر برای عبور وحوش از عرض جاده ها تعبیه شود.
وی افزود: این گذرها و پل ها از میزان تصادف خودروها با وحوش در حال تردد به میزان قابل توجهی می کاهد.
سلیمان نژاد یادآور شد: جاده های برون شهری با دال های سیمانی به طور کامل مسدود شده اند و این امر ارتباط وحوش با ان سوی جاده را مختل می سازد.
وی گفت: ایجاد معابری در مسیرهای بین شهری برای عبور جانوران در شورای ترافیک استان مطرح و مصوب شده است.
سلیمان نژاد اظهارکرد: باید در این جاده ها و در فواصل مختلف با نظارت کارشناسان حفاظت محیط زیست گذرگاه هایی را برای عبور وحوش تعبیه کنند.

***
وی در خصوص سگ ها و گربه های ولگرد در سطح شهر نیز گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان کمیته مقابله با سگ های ولگرد با مشارکت مراکزی چون شهرداری، مرکز بهداشت، محیط زیست، نیروی انتظامی تشکیل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست افزود: در این طرح سگ های ولگرد سطح شهر جمع آوری و عقیم سازی و در صورت لزوم این جانواران بدون اذیت شدن معدوم می شوند.

به گزارش ایرنا، شماره تماس های رایگان 33332286 و 33331804 و سامانه 1540 متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به تخلف، تخریب محیط زیست و انتقاد یا پیشنهاد زیست محیطی است.
از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی جنگل، مرتع و بیابان تشکیل داده که بیش از 600 هزار هکتار آن گونه های مختلف جنگلی از جمله درختان کهنسال بلوط است.
بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.