شادمهر کاظم زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پیوست لایجه بودجه 97 اعتباری معادل 20 میلیارد ریال برای اتصال استان به شبکه ریلی کشور پیش بینی شده بود که با پیگیری های بعمل آمده این میزان به رقمی معادل 81 میلیارد و 750 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.
وی افزود: کار مطالعات فنی و اقتصادی این پروژه بزرگ انجام شده است، امیدواریم با تلاش های نمایندگان استان و مدیریت ارشد استان و با راغب کردن سرمایه گذار بتوانیم عملیات اجرایی آن را که در بودجه 97 لحاظ شده هر چه سریعتر عملیاتی کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به رایزنی ها و تلاش نمایندگان استان برای گنجاندن برخی طرح های حوزه راهسازی در ردیف بودجه ملی تصریح کرد : در نقاطی از محورهای مواصلاتی استان از جمله محور لومار به بدره، مورموری به دهلران و نیز محور میمه به آبدانان در ردیف ملی قرار پیدا کردند و مبلغ قابل توجهی در خصوص بهسازی این محورها در بودجه سال 97 دیده شده است.
کاظم زاده از رشد اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بودجه پروژه های عمرانی استان 110 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق اضافه شده و از 450 میلیارد تومان به 560 میلیارد تومان رسیده است.
نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش 2 برابری اعتبارات تونل کبیر کوه و سد سیمره، تامین اعتبار آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر آن و ادامه پرداخت یارانه به روستائیان و شهرهای کوچک نیز در لایحه بودجه 97 استان آمده است.
گفتنی است اردیبهشت ماه 92 و در آخرین روزهای دولت دهم کلنگ اتصال استان ایلام به شبکه ریلی به زمین زده شد ولی با گذشته حدود 6 سال از این اقدام تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
قرار است اتصال ایلام به شبکه سراسری راه آهن از طریق خط اسلام‌ آباد غرب انجام شود که حدود ۷۰ کیلومتر طول دارد و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تزریق این اعتبارات ناچیز نمی توان شاهد افتتاح آن در زمان تعیین شده بود و باید از سایر منابع همچون فاینانس خارجی یا زمینه سازی مشارکت شرکت ها و هلدینگ های معتبر در این پروژه بزرگ بهره گرفت.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032 /6119






انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.