به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در گردهمایی بزرگ زنان انقلاب اسلامی و هویت باز یافته اظهار کرد: زنان باید توانایی و خلاقیت خود را در همه زمینه ها نشان دهند و از نگاه جنسیتی و تبعیض آمیز در بخش های مدیریتی و سایر بخش ها پرهیز شود.
وی افزود: ارتباط و تعامل سازنده با زنان توانمند با هدف استیفای حقوق شرعی و قانونی آنان در همه زمینه ها، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی باید در دستور کار مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: افزایش توانمندی های زنان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به منظور بهره مندی در فرایند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می تواند از بسیاری آسیب ها جلوگیری کند.
نوذری با بیان اینکه جلب مشارکت صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان از تمامی گروه ها و سلایق با هدف همگرایی و هم افزایی نقش مهمی در توسعه کشور دارد، گفت: ارتقای نقش زنان در کاهش نرخ بیکاری با اولویت تحصیل کرده ها و افزایش کمی زنان در پست‌های مدیریتی و قانونگذاری تاثیر بسزایی در روند توسعه دارد.
وی اضافه کرد: امروزه ملاک اصلی رشد و توسعه کشور توانایی، تخصص و بروز بودن است که در دولت تدبیر و امید بخوبی قابل مشاهده است و بخصوص بانوان باید در چارچوب قانون از توانایی های خود برای ارائه ایده و خلاقیت به مدیران و مسئولان پیشقدم شوند.
نوذری با بیان اینکه زنان نقش بسیاری در پیروزی انقلاب داشته اند، گفت: زنان دوشادوش مردان و با مقاومت و ایستادگی خود و تربیت نسل انقلاب نقش بی بدیلی در این پیروزی شکوهمند داشته اند و پس از آن نیز با ایثار خود در هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی سند افتخار جنگ را در تاریخ به ثبت رساندند.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از استقامت در جنگ هشت ساله بر عهده زنان و مادران بود، افزود: بنیان خانواده، امنیت و ایجاد فضای مناسب در آن زمان و برای تربیت فرزندان توسط مادران ایجاد می شد و باید این ایثار و مقاومت آنها فراموش نشود.
نوذری تاکید کرد: در مسیر توسعه بحث جنسیتی نمود ندارد، بلکه توانایی و تخصص مطرح است و امیدواریم شاهد استفاده روزافزون از ظرفیت زنان در همه بدنه ها باشیم و مسیر را برای آنان مشخص کنیم.
وی گفت: آغاز ورود به دهه چهارم انقلاب نیازمند تعامل همه مردم و مسئولان جهت کمک به رشد و پویایی کشور و استان است و این بستر فراهم شده است.
در پایان این گردهمایی از هنرمندان بانوان هنرمند ایلامی در زمینه های مختلف با حضور معاون سیاسی و مدیر کل امور بانوان استانداری تجلیل شد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.