محمد غلامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه با هدف جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه با نفت منطقه، جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست، تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی دهلران، تامین گاز مورد نیاز جهت تزریق به چاه های نفتی منطقه و همچنین افزایش طول عمر آنها و اشتغالزایی در منطقه در حال اجراست.
وی با اشاره به پیشرفت 20 درصدی این طرح افزود: 20 هزار میلیارد ریال در مجموع برای راه اندازی این پروژه بزرگ صنعتی سرمایه گذاری می شود و بر اساس برنامه ریزی ها قرار است سال 99 به بهره برداری برسد.
معاون فرماندار دهلران گفت: اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ملی، منابع تسهیلات داخلی و اعتبارات جاری شرکت اویک تامین خواهد شد.
غلامی با بیان اینکه پروژه ان. ‌جی. ‌ال 3100 دهلران روزانه 270 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت دریافت می‌کند، تاکید کرد: با راه‌اندازی این واحد، روزانه یک هزار و 170 بشکه میعانات گازی ترش، 74 میلیون فوت ‌مکعب گاز شیرین و 105 میلیون فوت‌ مکعب گاز سبک ترش تولید می شود.
وی با بیان اینکه این پروژه به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: در اوج عملیات اجرایی کار، نزدیک به 2 هزار نفر در بخش‌های ساخت، اجرا و تکمیل پروژه حضور خواهند داشت که بیش از 60 درصد نیروهای اجرایی از بومیان منطقه خواهند بود.
معاون فرماندار دهلران بر ضرورت توجه به مصوبه وزیر نفت در راستای بکارگیری نیروهای بومی در این پروژه تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در راستای اشتغالزایی برای مردم منطقه از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر باشد.
احداث ان جی ال دهلران در زمینی به گستره 110 هکتار سال 90 آغاز شد اما بدلایلی راکد بود تا اینکه سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شد و با روند پیشرفت 20 درصد و شتاب بخشی در عملیات اجرایی هم اکنون فعال است و یکی از پروژه های مهم شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال در منطقه است.
شهرستان دهلران در 228 کیلومتری جنوب ایلام 91 درصد منابع نفت و گاز غرب کشور را در اختیار دارد و هم اکنون روزانه 180 هزار بشکه نفت از میادین این منطقه برداشت می شود.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.