به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست ساماندهی کشتار غیرمجاز دام شهرستان اظهار کرد: پس از 10 روز از اجرای طرح مقابله با کشتار غیرمجاز میزان ذبح دام در کشتارگاه های تحت نظارت این شهرستان 125 درصد افزایش یافته است .
وی افزود: در ابتدای اجرای هر طرحی کاستی وجود دارد و فراهم کردن و تکمیل زیرساخت ها در کشتارگاه صنعتی ایلام در دستور کار قرار دارد و در کمترین زمان این کاستی ها رفع می شوند.
بسطامی یادآور شد: یکی از مشکلات این طرح عدم تحویل به موقع لاشه ها به دست قصابی ها و سایر مراکز عرضه گوشت است و دیر رسیدن لاشه ها به کشتار دام در منازل کشیده شده که با همکاری دستگاه های مرتبط بخصوص نیروی انتظامی باید افراد متخلف شناسایی و تمهیداتی نیز در این زمینه اندیشیده شود.
فرماندار ایلام اضافه کرد: حضور چوبداران در بعضی از مناطق شهر چهره نازیبایی را آفریده و علاوه بر آن باعث ایجاد ترافیک و برهم زدن نظم عمومی شده اند که بلافاصله باید با آنان برخورد و ساماندهی شوند.
وی تاکید کرد: افراد صاحب قصابی ها و مرغداری هایی که تاکنون نسبت به عرضه گوشت گرم اقدام کرده اند، نگران از دست دادن شغل خود نباشند این افراد در چارچوب قانون می توانند با انجام کشتار مجاز به شغل خود ادامه دهند.
بسطامی با بیان اینکه در خواست ما از چوبداران مشخص کردن برنامه هایشان است، گفت: چوبداران که تعدادشان بیش از 200 نفر است می توانند با حضور نمایندگان خود در این نشست ها برای دریافت مطالباتشان و اطمینان یافتن از همکاری مسئولان با آنها اقدام کنند.
به گفته وی دستگاه های مرتبط و مسئولان ذیربط آمادگی لازم برای دادن مجوز، تشکیل تعاونی و پاسخگویی به مطالبات آنان را دارد چرا که این طرح به هر شکلی باید اجرا شود و متخلفان بدانند با قانون شکنی به جایی نمی رسند.
وی با بیان اینکه برخی افراد برای شکستن قوانین و توجیه کار خود باعث تحریک این صنف می شوند، گفت: این افراد باید در درجه اول توجیه شوند و در صورت عدم تمکین با آنان برخورد جدی شود.
فرماندار ایلام افزود: نیروی انتظامی که همواره در همه زمینه ها برای برخورد با متخلفان حضور داشته باید در این زمینه نیز همکاری خود را افزایش داده و با انعقاد تفاهم نامه ای با دامپزشکی در اجرای این طرح بیشتر حضور داشته باشد.
وی به نقش دهیاران روستا در اجرای بهتر این طرح اشاره کرد و گفت: دهیاران که متولیان امور روستا هستند باید وظایف خود را بدون اغماض انجام دهند و در صورت مشاهده تخلف گزارش خود را در این زمینه ارائه دهند.
بسطامی تاکید کرد: با توجه به انتقال کشتار دام به کشتارگاه ها بازار قصابی ها رونق پیدا کرده که این موضوع نباید باعث افزایش قیمت گوشت شود در صورت مشاهده افزایش قیمت گوشت توسط قصابی ها برخورد قانونی بدون هیچ اغماضی صورت می گیرد.
فرماندار با بیان اینکه لازمه تحقق کامل این طرح همکاری شهرستان ها است، گفت: همه شهرستان ها نیز باید با کشتارهای غیرمجاز برخورد کنند و با تشریح این طرح در روستاها و بخشداری ها که بصورت موردی اقدام به کشتار غیرمجاز می کنند در تحقق 100 درصدی این طرح تلاش کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
/6034/7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.