به گزارش ایرنا، احمد کرمی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی بررسی وضعیت شهر سرابله که با حضور اساتید دانشگاه ، کارشناسان و نماینده شرکت مشاور برگزار شد، اظهار کرد: با استفاده از داده هایی که از تجهیزات مختلف از جمله داده های ژئو رادار و دیگر دستگاه ها به دست آمده، نقاط حساس در مناطق شهر سرابله مشخص شده است.
وی از انجام عملیات حفاری جهت شناسایی دقیق لایه های زمین و جنس لایه ها و همچنین حفره های احتمالی در شهر سرابله خبر داد و افزود: بزودی عملیات اجرایی این طرح با کمک مشاور طرح و پژوهشگاه زلزله شناسی انجام می شود.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار ایلام بر اولویت بندی لازم جهت حفاری مناطق مشخص و هماهنگی های لازم جهت انتقال تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت حفاری و مطالعات زمین شناسی در شهر سرابله تاکید کرد.
طی یک ماه گذشته پس از زمین لرزه 21 آبانماه پس لرزه ها و صداهای شدیدی در شهر سرابله به وقوع می پیوندد که باعث وحشت مردم شده تا جاییکه روزهایی متمادی پس از این واقعه عده ای از مردم در زیر چادر زندگی کردند.
با گذشت زمان و بصورت ملموس در یک هفته گذشته این صداها و پس لرزه ها کاهش ملموسی داشته که این مورد علامت مثبتی از نگاه کارشناسان زلزله نگاری است.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.