به گزارش ایرنا، این برنامه شامگاه چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان و مسوولان محلی در فضایی فرهنگی با هدف یاری رساندن به زلزله زدگان کرمانشاه برگزار و شب پاییزی بیادماندنی را رقم زد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این آیین به عنوان نخستین سخنران پس از حضور در پشت تریبون شرکت کنندگان را به منظور ادای احترام به درگذشتگان و بازماندگان زلزله کرمانشاه به یک دقیقه سکوت دعوت کرد.
علی محمد نیاکان هدف از برگزاری این آیین را همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه عنوان و از مشارکت افتخاری هنرمندان برای اجرای این برنامه تقدیر کرد.
اجرای شعر خوانی بهروز سپیدنامه از شاعران برجسته استان بیاد زلزله زدگان کرمانشاه آغازگر اجرای هنرنمایی هنرمندان ایلام در این برنامه بود که با همراهی نوای تنبور موفق شاه حسینی از هنرمندان استان فضایی محزون را در سالن حاکم کرد.
اما فضای این مجلس زمانی بیشتر حزن آلود شد که کلیپی از صحنه های زلزله زدگان سرپل ذهاب استان کرمانشاه پخش و برای لحظاتی اشک مجال جمع شدن در دیدگان شرکت کنندگان را نداد و بغض ها را شکست.
میهمان ویژه این برنامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بود که پیش از آغاز سخنرانی اش از حضور همه مردم و هنرمندان در این آیین بصورت ویژه و با زبان محلی تقدیر کرد.
حجت الاسلام جعفری گفت: حوادثی نظیر زلزله پیامدهایی دارد که یکی از مهم ترین آنها خروج انسان از غفلتی است که در دنیا به آن گرفتار شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه هر زمان که جریان عمومی رخ داده شاهد مشارکت گسترده مردم بوده ایم بطوریکه حضوری فعال داشته اند که نمونه بارز آن زلزله اخیر استان کرمانشاه بوده است.
وی گفت: اگرچه این حادثه بسیار دلخراش بود ولی زیبایی هایی را هم داشت که توسط مردم خلق که در دنیا بی نظیر بود.
وی یکی از نیازهای زلزله زدگان را فعالیت های فرهنگی، هنری عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه تمامی هنرمندان کشور برای اجرای فعالیت در مناطق زلزله زده این استان اعلام آمادگی کرده و روزانه برنامه‌های متنوعی در این مناطق اجرا می شود.
شعرخوانی بی نظیر کیومرث مرادی از هنرمندان شهرستان دهلران با زبان محلی در وصف درگذشت غریبانه و دلخراش حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه بخش دیگر این قرار همدلی بود.
در ادامه محمدجواد شوهانی و بهادر مرادخانی 2 هنرمند برجسته موسیقی استان و هنرمندی جمعی از بازیگران با اجرای نمایش فضا را اندکی تغییر داد.
اجرای نمایش با عنوان o+ به کارگردانی سعید خیرالهی و بازیگری مصطفی کولیوندی و علی اصغر اسماعیلی از هنرمندان شهرستان دهلران با موضوع نیاز زلزله زدگان استان کرمانشاه به اهدا خون از دیگر جلوه های دیدنی این برنامه بود.
مراسمی که میزبانان آن از بهمن نظری و سعید ناطقی 2 نقاشی گرفته که در برنامه پرتره خلق کردند و آنرا برای زلزله زدگان بفروش رساندند تا دیگر هنرمندانی که از شهرهای مختلف آمده بودند و در قرار همدلی تمام هنرشان را بکار گرفتند تا شرکت کنندگان این برنامه در یاری به زلزله زدگان استان کرمانشاه مشارکت کنند.
در این آیین شرکت کنندگان کمک های خود را برای زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کردند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.