به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست با اعضا خانه مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: رابطه دولت با مطبوعات و رسانه های استان بسیار خوب است و بواسطه خدمات و تلاش فعالان رسانه ای همواره قدردان آنها هستم.
وی افزود: تلاش دولت حرکت به سمت توسعه‌ همه‌ جانبه است و در این مسیر باید از تمامی ظرفیت‌ها از جمله رسانه ‌ها به بهترین نحو برای پیشبرد توسعه استان بهره برد.
استاندار ایلام با بیان اینکه سنجش افکار عمومی در رسانه ها باید با روش های علمی باشد، افزود: رسانه ها و مطبوعات باید محور و مبنای خود را تحلیل های علمی و مبتنی بر واقعیت قرار دهند.
سلیمانی دشتکی با برشمردن موانع توسعه در استان یادآور شد: قومیت به خودی خود نه تنها مانع نبوده بلکه بیانگر نوعی همدلی و همیاری است، در واقع بسیاری از حسنات از جمله قرض ‌الحسنه‌های ملموس غیررسمی در سطح جامعه ریشه در تعاملات قبیله ‌ها دارد.
وی از وجود پتانسیل ‌های خاص استان برای توسعه از یک طرف و وجود آسیب‌های اجتماعی از طرف دیگر به عنوان پارادوکس ایلام و مصداق همه چیز هست و هیچ چیز نیست نام برد و افزود: با بومی کردن پژوهش ‌ها می‌ توان حلقه‌ مفقوده را تشخیص داد و در راه رفع مشکلات گام برداشت.
استاندار ایلام تاکید کرد: برخی اوقات جریان ‌های سیاسی با بی ‌توجهی به تخصص و جایگاه فنی مدیریت ‌ها به عنوان مانع توسعه عمل می‌کنند در حالی که گرایش سیاسی یک پارامتر است اما نمی ‌توان به دیگر معیارها بی‌ تفاوت بود.
سلیمانی دشتکی یافتن طرح ایده برای حل این مشکلات را وظیفه‌ گروه کاربلدها و کارشناسان، رسانه‌ها دانست.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارتباط بیشتر روابط عمومی ها با رسانه ها و تشکیل نشست های متعدد این 2 حوزه اطلاع رسانی شد و یادآور شد: روابط عمومی ها رابط میان مدیران دستگاههای اجرایی، اصحاب رسانه و مردم هستند.
سلیمانی دشتکی گفت: مخالف شکایت دستگاه‌ها از رسانه‌ها هستیم و به مدیران توصیه کرده‌ایم که نباید به این وادی وارد شوند، بلکه باید تعامل و همکاری با خبرنگاران و رسانه‌ها را در اولویت خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توزیع عادلانه آگهی بین مطبوعات استان تصریح کرد: باید عدالت در توزیع آگهی ها متناسب با وضعیت نشریه ها رعایت و به شکل متمرکز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع شود.
استاندار ایلام از رایزنی برای جذب یارانه مطبوعات استان و بیمه خبرنگاران نیز خبر داد و افزود: نیاز است تا خانه مطبوعات استان موارد مربوطه را کتبا ارائه نماید تا در اسرع وقت پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.