به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست کارشناسی قیمت گذاری
اراضی غیر زراعی افزود: با توجه به شرایطی که استان ایلام دارد، رونق تولید نیازمند حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل شرایط سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: در مناطق دیگر کشور با کاهش قیمت زمین، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاران جذابیت کارآفرینی ایجاد کرده اند و همه به طور ویژه پیگیر جذب سرمایه گذاری می شوند تا استان خود را از مشکلات اشتغال و بیکاری نجات دهند.
نعمتی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی سایر استان ها با ایجاد جذابیت ها اکنون بسیار فعال هستند و شهرک های صنعتی و مناطق ویژه آنها با رونق تولید و ایجاد اشتغال مواجه اند.
وی تاکید کرد: تا سرمایه گذار وارد استان نشود، نمی توان ایجاد اشتغال و تولید و رونق را شاهد بود، اکنون باید کارشناسان با بررسی دقیق و ارائه قیمت مناسب و منصفانه در حمایت از سرمایه گذاری استان نظر خود ررا با ارائه قیمت مناسب اعلام کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: ایجاد مشوق ها و جذابیت ها باید به سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه در استان ایلام منجر شود.
یارالله نصیری از کاهش فرصت های شغلی به عنوان دغدغه ای فراگیر نام برد و گفت: در صورتیکه راهکاری برای رفع بحران بیکاری اعمال نشود، این مشکل به پاشنه آشیل مبدل می شود.
وی تاکید کرد: تسهیلات هست، زمین وجود دارد، ارائه خدمات صورت می گیرد، اما اشتغال مناسب که بتواند پایدار شود به دلیل نبود سرمایه گذار و تولیدکننده نیست.
وی تاکید کرد: قیمت زمین در منطقه ویژه اقتصادی مهران باید برای سرمایه گذاران متعادل تعیین شده تا منشا تولید و اشتغال باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: علت اصلی مشکلات استان نبود سرمایه گذار در بخش های مختلف به ویژه صنایع تبدلی و تکمیلی است.
سید محمدتراب میری اظهار کرد: باید با تعدیل قیمت زمین های غیر کشاورزی برای سرمایه گذاران جذابیت ایجاد کنیم و زیرساخت های سرمایه گذاری در ایلام را به نحو مناسبی فراهم کنیم تا بتوانیم در جذب افراد سرمایه گذار موفق باشیم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام نیز در این نشست گفت: نبود سرمایه گذار مهمترین مشکل و علت قفل و عدم توسعه استان است.
علی سایه میری اظهار کرد: گره کار سرمایه گذاری توسط کارشناسان باز می شود، نباید در انتظار دستی خارج از استان باشیم که مشکلات استانمان را باز کند.
وی ادامه داد: اشتغال و تولید استان به دنبال حمایت از سرمایه گذاری ممکن می شود و کمک کارشناسان تعیین قیمت اراضی غیر کشاورزی با تعدیل قیمت زمین گامی بزرگ در جهت توسعه استان و جذب سرمایه گذاران است.
به گزارش ایرنا، مقرر شد کارشناسان تعیین قیمت اراضی غیر کشاورزی پس از بررسی قیمت مصوب خود را اعلام کنند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.