به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: راه حل معضلات اقتصادی کشور تکیه بر روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی نیست و وعده‌های پسا برجامی در رفع تحریم ‌ها و برقراری روابط با نظام بانکی کشور محقق نشد.
وی یاداور شد: آمریکا و کشورهای اروپایی دخیل در مسئله برجام با نقض عملی برجام امتیازات نقدی از ایران گرفته اما با وعده‌های نسیه ‌ای برجام را لگدمال و نافرجام کردند، کشورهای اروپایی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و بطور قطع راه نجات اقتصاد ایران ، اروپا و آمریکا نیست.
خطیب جمعه ایلام ادامه داد: سابقه همکاری ایران با اروپا نشان داده است که اروپایی‌ها پایبند قراردادهای خود نیستند و در بسیاری از قراردادهایی که با ایران بسته آن را بدون عمل به تعهدات خود نیمه‌کاره رها کرده و رفته‌اند، عقل سلیم حکم می‌کند روی پای خود بایستیم و به دور از شعار دادن به صورت جدی و عملی به اقتصاد مقاومتی بپردازیم.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: اتحادیه اروپا در دشمنی با نظام اسلامی و ملت ایران کمتر از رژیم فاسد آمریکا نیست ، طرفداران برجام نباید به حمایت ‌های لفظی کشورهای اروپایی دل ‌خوش کنند، اتحادیه اروپا در مخالفت با ملت ایران با آمریکایی ‌ها هم ‌پیمان است، غیر اعتماد بودن اروپا در پایبندی به توافق هسته‌ای و برجام نباید فراموش شود.
لطفی تصریح کرد: اروپایی ‌‌ها در سیاست ‌های خصمانه و تجاوزکارانه و خیانت و جنایت‌ ها و در مجموع سیاست‌های آمریکایی‌ها هماهنگ و ید واحده هستند، غیر قابل اعتماد بودن آمریکا که حامیان سرسخت برجام نیز به آن اذعان دارند و به آن اعتراف می‌ کنند از روی سابقه عهدشکنی ، جنایت ‌ورزی و زیاده ‌خواهی کشورهای غربی به ویژه رژیم مستکبر آمریکا روشن بوده و بارها مورد هشدار رهبر حکیم انقلاب و دلسوزان نظام و کشور قرار گرفته است.

* کمک مالی به مسلمانان مظلوم و بی ‌پناه میانمار وظیفه اسلامی و انسانی است
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کمک مالی به مسلمانان مظلوم و بی‌پناه میانمار وظیفه اسلامی و انسانی است ، بحران انسانی مردم و کشتار وحشیانه آنها توسط ارتش دولت میانمار بی‌سابقه بوده و مراکز حقوقی و سازمان‌های حقوق بشری جهان نسبت به آن کوتاهی کرده‌اند، هر روز هم خشونت‌های دولت و ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان شدت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این جنایات با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم‌های فاسد و کودک کش رژیم صهیونیستی و آمریکا هر روز ابعاد گسترده‌تری دارد و همه این جنایت‌ها با سکوت مرگبار رژیم‌های دیکتاتور امثال آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می‌ پذیرد.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.