مرتضی دارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر ویژگی های ذاتی استان چون موقعیت جغرافیایی، مرزی بودن، منابع زیرزمینی، فرهنگ دیرینه ، دروازه عتبات عالیات شدن باید بر نکات کلیدی اکتسابی و بویژه چگونگی استفاده از این ظرفیت ها توجه کرد.
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقتصاد کشور بسوی پیشرفت سوق داده شده، افزود: قانون بهبود فضای کسب و کار ، رفع موانع تولید رقابت پذیر، اصلاح بخشی از مقررات مالی کشور و ... با همراهی و تصویب مجلس شورای اسلامی موجبات توسعه اقتصادی کشور را فراهم می آورد.
وی تاکید کرد: هر چند سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف چون زیرساخت ها، انرژی، خدمات و توریسم، کشاورزی و صنعت توجیه پذیر و دارای فرصت های فراوان است، اما باید این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران ایرانی و خارجی شناساند.
دارایی با اشاره به موضوع تسهیل در امر سرمایه گذاری ادامه داد: باید زمینه های تولید، صنعت و اشتغال را ایجاد و در چارچوب راهبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری غول رکود را شکست داده و رونق اقتصادی را به مردم هدیه داد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام یادآور شد: نگاه بلند، توسعه ای و دلسوزانه مدیران اجرایی و روسای بانک ها و شهروندان ایلامی در حوزه های مختلف می تواند به روند سرمایه گذاری در ایلام کمک کند.
دارایی با بیان اینکه اولویت واگذاری زمین و اجرای طرح های جدید در حوزه صنعت و تولید باید بمنظور متمرکز شدن آنها در شهرک های صنعتی باشد، گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی استان آمادگی کامل برای جلب و حمایت از سرمایه گذاران در همه زمینه ها وجود دارد و زیرساخت ها و امکانات لازم در این مناطق فراهم است.
به گزارش ایرنا، 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل با مجموع 116 واحد صنعتی در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و 302 میلیارد ریال قابلیت احیا و فعال سازی دوباره برای بازگشت به چرخه کار و تولید دارد.
مهمترین مشکلات و اصلی ترین عوامل تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه است.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.