بهمن جلیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه راه های مواصلاتی سیروان از مهمترین اولویت های مسئولان در این شهرستان است و در حال حاضر چندین طرح عملیات احداث، بهسازی و مرمت راه های سیروان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در شهرستان سیروان از بدو تبدیل شدن از بخش به شهرستان یک متر راه اصلی استاندارد ( راه با عرض 11 متر ) وجود نداشته، افزود: با ایجاد راه های استاندارد شهرستان سیروان از وضعیت بن بست فعلی خارج می شود.
فرماندار سیروان یادآور شد: در حوزه راه در چهار نقطه شهرستان در حال فعالیت هستیم که یکی از این پروژه ها واریانت چشمه چاهی است که با تکمیل آن مسافت لومار تا ایلام 12 کیلومتر کاهش می یابد و چهار کیلومتر از این واریانت احداثی و چهار کیلومتر آن تعریض، بهسازی و روکش آسفالت است.
جلیلیان تاکید کرد: هم اکنون عملیات ساخت و ساز این واریانت با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در صورت تکمیل و بهره برداری برخی از پیچ های خطرناک آن نیز حذف می شود.
وی اضافه کرد: واریانت سرتنگ به طول 2 کیلومتر با اعتبار 30 میلیارد ریال و حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از طرح های احداث راه در این شهرستان است که چهار پیچ خطرناک این جاده به عنوان مطالبات مردم شهرستان حذف می شود.
فرماندار سیروان افزود: پروژه بعدی به طول 14 کیلومتر تعریض جاده خروجی لومار به عرض 13 متر به سمت جاده سرتنگ با اعتبار 30 میلیارد ریال است.
جلیلیان در خصوص احداث جاده قاضی خان به سمت بدره به طول 13 کیلومتر اظهار کرد: این جاده از طرف سیروان عملیات آن به طول 6.5 کیلومتر اتمام یافته و در سمت بدره با طول 6.5 کیلومتر دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار 140 میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است که در صورت بهره برداری چهره شهرستان سیروان متحول و این منطقه از بن بست جغرافیایی خارج می شود.
وی تاکید کرد: اصلی ترین اولویت و اعتبارات شهرستان سیروان در حوزه راه است و از مجموع اعتبارات شهرستان با رقم 190 میلیارد ریال مبلغ 70 میلیارد ریال به حوزه راه اختصاص یافته است.
جلیلیان واریانت ورمیان را یکی دیگر از طرح های شهرستان سیروان ذکر کرد و گفت: این طرح با اعتبار 17 میلیارد ریال به طول سه کیلومتر در آینده نزدیک به پیمان می رود در صورت تکمیل چهار پیچ خطرناک و حادثه خیز این مسیر حذف می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 1395، سیروان با 14 هزار و 440 نفر جمعیت معادل 2،5 درصد جمعیت استان ایلام و کم جمعیت ترین شهرستان در بین 10 شهرستان این استان است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار' حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.