به گزارش ایرنا، محمدرضا شیرخانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه ایلام میزبان نخستین سوگواره اربعین دانشگاهیان کشور است، اظهار کرد: این سوگواره قرار بود اردیبهشت ماه برگزار شود که بدلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به تعویق افتاد.
وی یادآور شد: از زمان انتخاب دانشگاه ایلام به عنوان دبیرخانه سوگواره، کارهای لازم به منظور اطلاع رسانی به دانشگاهیان سراسر کشور از طریق وزارت علوم انجام شد.
معاون فرهنگی دانشگاه ایلام گفت: 900 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که 780 اثر آن به مرحله داوری راه یافت.
شیرخانی با بیان اینکه هیات داوران سوگواره را اعضای هیات علمی دانشگاه ها، شعرا، نویسندگان و هنرمندان برجسته استانی و کشوری هستند، افزود: 42 اثر حائز رتبه برتر و یا قابل تقدیر شدند که در اختتامیه سوگواره با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می شوند.
وی بخش های جشنواره را شامل کتاب، پایان نامه، پوستر، عکس، نقاشی، خطاطی، فیلم، داستان کوتاه، خاطره نویسی، شعر و دل نوشته عنوان کرد.
معاون دانشگاه ایلام گفت: برگزاری نمایشگاه از آثار ارسالی از برنامه های جنبی این سوگواره است ، همچنین همزمان با این سوگواره جلسه ستاد ملی راهیان نور دانشگاهیان کشور و نشست ستاد اربعین دانشگاهیان نیز در دانشگاه ایلام برگزار می شود.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.