مرتضی سلیمی روز یکشنبه در ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: تا قبل فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 14 بالگرد امدادی در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر وجود داشت که با تلاش و رایزنیهایی که انجام گرفغت این تعداد هم اکنون به 24 فروند افزایش یافته است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال تعدادی دیگر بالگرد تامین و در اختیار استان هایی همچون ایلام که با توجه به موفعیت جغرافیایی خاص مناطق کوهستانی نیازمند وجود بالگرد برای ارائه خدمات امدادی هستند قرار داده شود.
وی همچنی به با اشاره به جغرافیایی کوهستانی ایلام با مشخصه حادثه خیز بودن جاده های سخت گذر ، کم عرض و دو طرفه آن بر تسریع در تامین شرایط استقرار بالگرد دراین استان تاکید کرد و از مسئولان خواست که در احداث و تکمیل آشیانه بالگرد اختصاصی یه این استان تسریع شود.
سلیمی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار امدادگر هم اکنون با سازمان امداد ونجات هلال احمر همکاری می کنند یادآور شد: 531 پایگاه امداد و نجات جاده ای در استان های مختلف کشور ایجاد شده که در صدد هستیم با تجهیز این مراکز و کم کردن فواصل بین 2 پایگاه سرعت عمل این یگان ها را در مواقع ضروری بالا ببریم.
وی با ذکر ضرورت تجهیز واحدهای امدادی هلال احمر گفت: تلاش برای تجهیز نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر جریان دارد.
سلیمی از تشکیل نیروهای 15 نفره واکنش سریع این جمعیت خبر داد و گفت: سال گذشته 40 هزار نفر آموزش دیده و در شعب واکنش سریع مستقر شده اند و در رشته های تخصصی امداد و نجات جادهای و آوار آموزش لازم را فرا گرفته اند.
خبرنگار: حسن کهزادیان**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.