عباس پیری روز سه شنبه درگفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهارکرد: عملیات برداشت محصولات کشا ورزی در این شهرستان از ابتدای اردی بهشت ماه امسال با استفاده از 80 دستگاه کمباین آغاز شده است .
وی ازکاهش 50 درصدی تولید گندم در شهرستان ابدانان در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: سال گذشته مقدار 33هزار تن گندم در شهرستان آبدانان تولید و تحویل سیلوهای ذخیره شد اما امسال به علت کاهش شدید نزولات آسمانی و تاخیر در باران های پائییزی، پیش بینی می شو د میزان برداشت حدود 16 هزارتن گندم باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابدانان ،قیمت مصوب هر کیلو گرم گندم در سال زراعی امسال را 13هزار ریال اعلام کرد و گفت: کار خرید گندم توسط چهار مرکز ثابت بطور شبانه روزی تا نیمه خرداد ماه سالجاری ادامه دارد.
وی با اشاره به مشکلات مالی کشاورزان در اثر خشکسالی های اخیر اضافه کرد: انتظار می رود که متولیان امر و بخصوص اداره کل غله استان و تعاونی های روستایی تلاش کنند بهای گندم خریداری شده در مدت 2هفته پس از تحویل به تولید کنندگان زحمتکش پرداخت شود.
شهرستان آبدانان دارای 38هزار هکتار زمین کشا ورزی است که هم اکنون فقط 3هزارهکتار آن به صورت آبی کاشت می شود.
وابستگی شدید کشت دیم غلات به میزان و پراکنش زمانی بارندگی موجب نوسان زیاد تولید دراین مزارع شده است.
در چند دهه اخیر بسیاری از مراتع و زمین های زیر اشکوب جنگل به عنوان منبع اصلی که استان ایلام را از ابتدای تاریخ خود تاکنون به قطب کمی و کیفی پرورش دام و تولید فرآورده های دامی تبدیل کرده بود به روش های مختلف زیر کشت دیم گندم وجو قرار گرفت.
خبرنگار:سید حرمت الله مو سوی مقدم: انتشار: شهریار حیدری فر
7174/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.