دکتر علی دل پیشه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساعتی پیش یک فقره تصادف جاده ای در جاده لومار نزدیک روستای اسلامیه اتفاق افتاد که در این حادثه یک نفر بشدت آسیب دید و با توجه به شدت جراحات وارده در درمانگاه شهر لومار دچار ایست قلبی و تنفسی شد.
وی افزود: در این ظرایط برای انتقال بیمار به بیمارستانی در شهر ایلام درخواست امداد هوایی از سوی مرکز فوریت پزشکی و اورژانس شهر لومار شد و بالگرد نیز بسرعت به منطقه اعزام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: با انجام عملیات احیای قلبی - ریوی در مرکز اورژانس لومار فرد مصدوم به زندگی دوباره بازگشت و برای ادامه درمان با بالگرد هوایی به بیمارستانی در ایلام منتقل شد.
وی گفت: در دو روز گذشته نیز بالگرد اورژانس هوایی فوریت های پزشکی ایلام برای نجات جان یک مصدوم تصادف جاده ای در لومار و یک نفر که بر اثر برق گرفتگی و سقوط از دکل برق در دهلران دچار حادثه شده بودند، به پرواز در آمده بود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای فروردین ماه امسال با راه اندازی اورژانس هوایی در استان و استقرار بالگرد در این استان، تا امروز تعداد 15 مصدوم جاده ای، مادر باردار و بیماران دچار سکته قلبی و مغزی شده از مناطق مختلف استان با 15 پرواز بالگرد هوایی فوریت پزشکی به مراکز درمانی منتقل شده اند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.