مهرداد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جلب مشارکت حداکثری در چهارچوب قانون و ضوابط مربوطه و مبتنی بر امانت داری و اخلاق گرایی اصلی ترین وظیفه مجریان و برگزار کنندگان انتخابات است.
وی افزود: مشارکت حداکثری برای افزایش مقبولیت رئیس جمهوری و همچنین منتخبان شورای اسلامی شهر و روستا مهم است و قابلیت عرض اندام و مانور بیشتری به منتخب مردم در عرصه های ملی و بین المللی می دهد.
کریمی با اشاره به حساسیت بین المللی و منطقه ای نسبت به انتخابات ایران تاکید کرد: کسانی که دوست ندارند جمهوری اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت باشد اینک بدنبال سیاه نمایی و دلسرد کردن مردم هستند تا مشارکت در انتخابات کمتر باشد ولی مردم ما در همه عرصه ها نشان داده اند که موقعیت شناس و آگاه به مسائل هستند.
بخشدار هندمینی در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم یادآوری کرد: باید در انتخابات شوراها افرادی انتخاب شوند که توانمندی لازم در شناسایی، پیگیری و ارائه راهکار برای حل مشکلات مردم را داشته باشند.
وی در مورد مهمترین فرامین رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات گفت: زمینه سازی برای انتخابات پرشور و با نشاط در جامعه، سالم بودن و رقابتی بودن، پرهیز از دلسرد کردن مردم و در مدار و مسیر قانونی بودن از تاکیدات معظم له است.
کریمی در خصوص تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در بخش هندمینی افزود: 250 نفر در قالب هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب، نمایندگان بخشدار و نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.
به گزارش ایرنا، تعداد 28 شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات در شهرستان بدره پیش بینی شده که 27 صندوق ثابت و یک صندوق سیار است از این تعداد چهار صندوق شهری و 24 صندوق روستایی است.
از این تعداد شعه اخذ رای، 13 شعبه ثابت در بخش هندمینی و 14 شعبه ثابت و یک شعبه سیار نیز در بخش مرکزی مستقر می شود.
بدره مطابق آمار رسمی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار و 15 هزار و 614 نفر جمعیت است که از این تعداد، چهار هزار و 278 نفر شهری و 11 هزار و 336 نفر روستایی هستند.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار داردودر تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.