عباداله باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت یازدهم سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ار منابع مختلف به شهرداری های این استان کمک کرد که این میزان کمک در سال 92 تنها 370 میلیارد ریال بود.
وی افزود: همچنین دولت یازدهم سال گذشته برای نخستین بار 400 میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری های استان ایلام اختصاص داد.
باقری تاکید کرد: پارسال همچنین 22 هزار تن قیر رایگان از طرف وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی به منظور آسفالت معابر شهری در اختیار 25 شهرداری این استان قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ایلام با بیان اینکه با همت و کمک دولت ساختار 25 شهرداری این استان اصلاح شده است، گفت: ساختار سازمانی شهرداری های استان تا پیش از این سنتی و قدیمی بود اما اکنون ساختار آنها بر اساس نیاز روز و وظایف شهرداری ها اصلاح شده است.
باقری اضافه کرد: علاوه بر اصلاح ساختار سازمانی شهرداری ها از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به منظور تقویت شهرداری ها تهیه و تدوین چهار لایحه شامل اداری استخدامی شهرداری ها، درآمد پایدار شهرداری ها، مدیریت شهری و اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها است که برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته 395 هزار و 263 نفر معادل 68 درصد جمعیت استان 580 هزار و 158 نفری ایلام در مناطق شهری زندگی می کنند.
استان ایلام دارای 10 شهرستان، 25 شهر و 600 روستا است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.