به گزارش ایرنا، به منظور آشنایی هر چه بهتر و بیشتر اعضای مجریان و هیات های اجرایی انتخابات با قانون و مقررات مربوط به برگزاری انتخابات در شهرستان دهلران یک دوره کارگاه آموزشی روز شنبه برگزار شد که در آن اعضای هیات اجرایی دوازدهیمن انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور داشتند.
علی مجلسی در این کارگاه آموزشی رعایت دقیق قانون را بهترین زیر ساخت برای اجرای انتخابات دانست و افزود: رعایت قانون مستلزم تسلط بر قانون در امر انتخابات است و هیات های اجرایی باید بر قوانین و مقررات انتخابات تسلط داشته باشند تا به سهولت وظایف خود را انجام دهند.
معاون فرماندار دهلران اظهار کرد: این کارگاه آموزشی گام مهمی برای بیان قوانین و مقررات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست که هیات های اجرایی باید با دقت سلسله مراتب قانونی انتخابات را فرا گیرند.
کارشناسان حوزه سیاسی انتخابات استانداری ایلام نیز در این کارگاه آموزشی با ارائه توضیحات کلیدی و اساسی در خصوص وظایف هیات های اجرایی، نحوه ترکیب این هیات ها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اعضای هیات های اجرایی بخش، تمهیدات اجرایی، همچنین مواد قانونی انتخابات را برای شرکت کنندگان تشریح کرده و بر ضرورت توجه به قانون و مقررات توسط این افراد در امر برگزاری انتخابات تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام 66 هزار نفر جمعیت دارد که در چهار شهر و 64 روستا سکونت دارند اما انتخابات شوراهای اسلامی در 53 روستای این شهرستان که واجد شرایط هستند، برگزار می شود.
448 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان نام نویسی کردند که از این تعداد، 93 نفر شامل 79 مرد و 14 زن برای شوراهای اسلامی شهرها و 355 نفر شامل 335 مرد و 20 زن برای شوراهای اسلامی روستاها است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور روز جمعه 29 اردیبهشت در مناطق مختلف استان ایلام نیز برگزار می شود.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.