سرهنگ حسین پورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال های اخیر تا حدود زیادی یادمان های دفاع مقدس استان ایلام به نقاط مختلف کشور معرفی شده و همین موضوع باعث افزایش میزان بازدیدها و حضور کاروان های راهیان نور سراسر کشور در یادمان ها و مناطق جنگی این استان شده است.
وی افزود: استان ایلام دارای یادمان های متعدد به یادگار مانده از دوران جنگ تحمیلی است که در صورت معرفی بهتر و نیز ایجاد زیرساخت های لازم در این مناطق، می تواند در جذب حداکثری کاروان های راهیان نور کشور موفق تر از گذشته عمل کند.
سرهنگ پورمحمدی یادآور شد: دوم اردیبهشت ماه هر سال آغاز سفرها و اعزام کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم از سراسر کشور به یادمان های دفاع مقدس غرب، جنوب و شمال غرب کشور است و حضور این زائران بهترین فرصت برای تبلیغ و معرفی هرچه بیشتر یادمان های استان ایلام به دیگر نقاط کشور است.
به گفته وی، از دوم اردیبهشت سال 95 تا 30 فروردین سال جاری حدود 172 هزار نفر از نقاط مختلف کشور از یادمان ها و مناطق جنگی شناسنامه دار استان ایلام بازدید کردند که از این تعداد، 150 هزار نفر را زائران دیگر استان های کشور و مابقی را اقشار مختلف مردم استان تشکیل داده بودند.
به گزارش ایرنا، تقویم اعزام کاروان های راهیان نور کشور از دوم اردیبهشت ماه هرسال آغاز می شود و تا 30 فروردین سال بعد ادامه دارد.
یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آنها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.